مطالعه‎ مردم‎ نگارانه درک معنای برند ترک (مطالعه موردی منطقه آزاد انزلی)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

اقبال مصرف‎کنندگان ایرانی به محصولات ساخت ترکیه به‎گونه‎ای است که بسیاری‎از تولیدکنندگان ایرانی محصولات خود را ساخت ترکیه و بسیاری‎از فروشندگان ایرانی محصولات ساخت ایران را جنس ترک معرفی می‎کنند. در این شرایط تولیدکنندگان ایرانی صدای خاموش صحنه‎ی بازار هستند. هدف از پژوهش حاضر درک معنای تولیدکنندگان ایرانی از برند جنس ترک است که برای این منظور از روش پژوهش مردم‎نگاری با رویکرد انتقادی استفاده شد. جامعه‎ی آماری پژوهش تولیدکنندگان در منطقه آزاد انزلی، روش نمونه‎گیری غیراحتمالی هدفمند و حجم نمونه باز با قید دستیابی به اجماع نظری است. مصاحبه نیمه‎ساختاریافته، مشاهده غیرمستقیم و مستقیم، حضور در کنش‎های فردی و جمعی و یادداشت‎برداری راه‎های جمع‎آوری داده‎های مورد نیاز پژوهش است. استفاده‎از استقراء در بررسی داده‎های جمع‎آوری شده در فرآیند مشاهده، مصاحبه، یادداشت‎برداری، استخراج گزاره، کدگذاری باز، کشف مفهوم و کدگذاری محوری نشان‎داد که معنای تولیدکنندگان ایرانی از جنس ترک دارای سه مقوله‎ی پشتیبانی دولت ملی‎گرای جمهوری ترکیه از برندهای با مبدا ترکیه، پشتیبانی مردم ملی‎گرای جمهوری ترکیه از برندهای با مبدا ترکیه و فضای مناسب کسب‎وکار در جمهوری ترکیه است.

زبان:
فارسی
صفحات:
63 تا 80
لینک کوتاه:
magiran.com/p2033513 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!