موانع پیاده سازی سیاست های کلی پدافند غیرعامل در سازمان های دولتی

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
یکی از اقدامات مهم در پیاده سازی سیاست های کلی پدافند غیرعامل، شناخت موانع پیش رو می باشد. مسئله این تحقیق نبود شناخت و تصویری روشن از موانع پیاده سازی سیاست های فوق تعیین شده و به دنبال پاسخ دادن به این که موانع اصلی پیاده سازی سیاست های کلی پدافند غیرعامل در سازمان های دولتی کدامند؟ و هریک از عوامل اثرگذار از چه اولویتی برخوردار است؟ می باشد. بر این اساس تحقیق از حیث هدف کاربردی و ازنظر نحوه گردآوری داده ها توصیفی/ پیمایشی و از منظر روش آمیخته(کمی و کیفی) است که با مرور ادبیات موضوع و با بهره گیری از آراء صاحب نظران و کارشناسان و با استفاده از تکنیک دلفی 22 متغیر به عنوان موانع اثرگذار بر پیاده سازی این سیاست ها شناسایی و بر اساس آن پرسشنامه طراحی شده  بر روی نمونه ای هدفمند متشکل از 43 نفر از خبرگان و صاحب نظران موضوع، بررسی شد.جهت شناسایی و رتبه بندی موانع پیاده سازی از آزمون های باینومیال و واریانس فریدمن استفاده شد. یافته ها، وجود 17 عامل ازجمله ضعف در تهدیدشناسی، پایین بودن سطح نگرش مثبت در مدیران نسبت به پدافند غیرعامل ، پایین بودن تعهد و باور مدیران عالی به سیاست ها، ضعف در الزامات قانونی، نارسایی در ساختار سازمانی، کمبود منابع و امکانات و قرار نگرفتن در ردیف اولویت های راهبردی دولت ها را به عنوان مهم ترین موانع پیاده سازی سیاست های یادشده مورد تاکید قرار می دهد.
زبان:
فارسی
صفحات:
233 تا 258
لینک کوتاه:
magiran.com/p2038645 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!