تولید قطعات آنتی بادی نوترکیب انسانی تک زنجیره ضد مولکول 4-1BB در باکتری اشریشیاکلی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه و هدف

آنتی بادی های منوکلونال علیه 4-1BB در درمان بیماری های اتوایمیون، عفونت های ویروسی و همچنین ایمونوتراپی سرطان ها کاربرد دارند. آنتی بادی های منوکلونال موشی به علت وجود مشکلاتی از قبیل ایمنی زایی و اندازه بزرگ، کارایی محدودی در بالین دارند. قطعات آنتی بادی کاملا انسانی از قبیل قطعات scFv می توانند جایگزین خوبی برای کاربردهای ایمنی درمانی باشند. هدف از این مطالعه تولید قطعات آنتی بادی تک زنجیره ای انسانی بر ضد 4-1BB به منظور استفاده از آن در ایمنی درمانی سرطان است.

مواد و روش ها

در مطالعه ی حاضر ژن scFv انسانی علیه 4-1BB در وکتور pET-22(+) کلون شده و در باکتری E. coli TOP 10F بیان شد. تائید اولیه scFv تولید شده توسط وسترن بلات و الایزا انجام شد. در ادامه عملکرد این آنتی بادی در تحریک سلول های بیان کننده 4-1BB با بررسی میزان بیان CD69 در سطح سلول ها، بیان mRNA و تولید پروتئینIL-2 مورد ارزیابی قرار گرفت.

نتایج

نتایج این پژوهش نشان دادند که ژن scFv طراحی شده در میزبان باکتریایی، بیان شده و قادر به شناسایی آنتی ژن 4-1BB است. تیمار سلول های CCRF-CEM با scFv ضد 4-1BB موجب القای تولید سایتوکاین IL-2 شده و بیان CD69 را بر سطح سلول های هدف افزایش می دهد.

بحث و نتیجه گیری

آنتی بادی تک زنجیره ای انسانی علیه 4-1BB به خوبی در سیستم بیانی باکتری E. coli تولید شده و قادر به شناسایی آنتی ژن هدف و فعال سازی سلول های CCRF-CEM است. از این آنتی بادی نوترکیب می توان در مطالعات بعدی جهت فعال سازی سلول های T در روش های سلول درمانی سرطان استفاده نمود.

زبان:
فارسی
صفحات:
17 تا 26
لینک کوتاه:
magiran.com/p2040550 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!