علل و اثرات تجزیه مراتع در مناطق فقیرنشین منطقه اکو بالی، جنوب شرقی اتیوپی

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

این مطالعه در منطقه اقتصادی باله در جنوب شرقی اتیوپی انجام شد. هدف آن شناسایی علت و معلول آسیبهای زیست محیطی، خصوصا تخریب مراتع است. برای انتخاب خانوارها از روش های نمونه گیری تصادفی هدفمند و طبقه بندی شده استفاده شد. مصاحبه فردی، خبرنگاران کلیدی و بحث گروه قبل از سالBER تمرکز منابع اصلی داده ها برای این مطالعه بودند. فعالیت امرار معاش در منطقه دشتی چوپانی بود و بر اساس مراتع حاصل خیز، وسیع و آزاد، حرکت گله در آن نامحدود بود. در زمینهای 1965 مهاجرت دارای الگو، مقصد و هدف خاصی است. این مقاصد منبع مواد معدنی، محل پرورش BERپایین و آب و غذا است. مهاجرت به عنوان یک مکانیسم رهایی هنگام شیوع بیماری فصلی، و کمبود آب و غذا استفاده می شود. با این حال، در حال حاضر منطقه به کشاورزی یا تولید برخی از محصولات کشاورزی تغییر کرده که باعث اختلالات مختلفی شده است. این تغییر به طور عمده توسط گسترش سرمایه گذاری کشاورزی، رشد جمعیت بالا، سکونت و کشت غیرقانونی و ممنوعیت مهاجرت به جنگل تشدید شده است. بهرهبرداری و چرای بیش از حد از چراگاه های اشتراکی و مراتع اطراف زمینهای رعیتی و نقاط بهرهبرداری آب منجر به زمین لخت و تجاوز گونه های ناپسند و خاردار شده است. برداشت و کشت گیاهان در مناطق مستعد خشکسالی تحت رژیم های رطوبتی، گسترش زمینهای لخت و نابودی پوشش گیاهی را افزایش داده است. شرایط کلی مرتع رو به وخامت گذاشته و معیشت افراد به خطر افتاده است. در این حالت مردم در معرض دشواری قرار میگیرند و سپس از منطقه تخریب شده به زمینهای حفاظت شده و مرطوب زمین جنگلی در پارک ملی کوه بیل حرکت میکنند و در حال حاضر باعث جنگل زدایی جدی میشوند.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
259 تا 276
لینک کوتاه:
magiran.com/p2047343 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!