تحلیل قابلیت اطمینان و تعمیرپذیری برای واحدهای تعمیرپذیر چندگانه (مطالعه موردی: معدن مس سونگون)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

عملکرد مناسب دستگاه های معدن از عوامل اجرایی و محیطی تاثیر میپذیرد. توجه به اثرات عوامل مختلف و ریسک مرتبط با آن ها، موجب درک بهتر علل خرابی های این ماشین آلات و پیش بینی مناسب پارامترهای قابلیت اطمینان این ماشین آلات میشود. در این پژوهش، قابلیت اطمینان و قابلیت تعمیرپذیری دستگاه های و باربری در معدن مس سونگون با در نظر گرفتن شرایط تعمیر به عنوان واحدهای تعمیرپذیر چندگانه انجام شد. بارگیری بدین منظور، داده های لازم ماشین ماهه پس از تعیین سیستم و ز یرسیستم 15 دامپتراک در یک دوره 8 لودر و 2 آلات بارگیری و باربری شامل واحد عملیاتی 10 های زیرمجموعه در جمع آوری و طبقه زیرسیستم ایجاد شد. در مرحله 20 (برای هر واحد محاسبه و TTR (و زمان مورد نیاز تا تعمیر) TBF بندی شدند. ابتدا، زمان بین خرابی) اول، تحلیل ناهمگونی برای همه زیرسیستم ها با نرم انجام شد و عمده زیرسیستم Stata افزار ها به عنوان زیرسیستم مورد از جمله واحدهای 7 های ناهمگن به جز در نظر گرفته شدند. از این 8 و 7 ،5 ،4 ،3 ،2 ،1 دامپتراک "، گروه ناهمگن مشخص شد و با انجام تحلی ل PHM" رو از مدل مبتنی بر شرایط محیطی های مربوطه، قابلیت اطمینان آن تخمین زده شد. در مرحله بعد، آزمون های روند روی ز یرسیستم های همگن با استفاده از نرم انجام شد. Minitab افزار زیرسیستم " مدل NHPP" های همگن و دارای روند خرابی توسط سازی شدند و برای زیرسیستم های بدون روند، با تشکیل گروه داده و انجام آزمون های " مدل HPP"همبستگی، توسط سازی شدند. در نهایت، قابلیت اطمینان و قابلیت تعمیرپذیری تمامی زیرسیستم محاسبه٪95 های مورد مطالعه با سطح اطمینان شد.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
1045 تا 1059
لینک کوتاه:
magiran.com/p2048435 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!