بررسی عددی تاثیر نایکنواختی جریان هوا، ابعاد هندسی و پروفایل پره بر انتقال گرمای رادیاتورهای کروگیت با پره کرکره ای و لوله تخت و معرفی یک پروفایل بهبودیافته

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
در کار حاضر، یک برنامه کامپیوتری توسعه داده شده است که می تواند برای تحلیل عملکرد گرمایی رادیاتورهای با پره کروگیت کرکره ای و لوله تخت استفاده شود. این برنامه، نه تنها اثر تمام متغیرهای هندسی رادیاتور را روی عملکرد گرمایی نشان می دهد، بلکه قابلیت ضبط کردن عملکرد گرمایی در شرایطی که جریان عبوری از رادیاتور نایکنواخت است را نیز داراست. پیش بینی آهنگ انتقال گرما توسط این برنامه، در محدوده دبی مایع و سرعت هوای مورد مطالعه، در مقایسه با داده های آزمایشگاهی، خطای حداکثر 5% را از خود نشان می دهد. در ادامه، اثر نایکنواختی جریان و اثر نسبت منظر رادیاتور روی عملکرد گرمایی آن مطالعه شده است. دیده شد که نایکنواختی جریان می تواند تا 20% آهنگ انتقال گرمای رادیاتور را تقلیل دهد. همینطور، افزایش نسبت منظر می تواند تا 45% عملکرد گرمایی رادیاتور را بهبود بخشد. درپایان، یک هندسه جدید برای پروفایل پره پیشنهاد و بهبود انتقال گرما توسط آن به کمک برنامه، نشان داده شده است.[a1] [a2]   [a1]مهمترین نتایج به صورت عددی و کمی بیاید.  [a2]نتایج کمی اضافه شدند.
زبان:
فارسی
صفحات:
105 تا 114
لینک کوتاه:
magiran.com/p2049968 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!