امکان سنجی اجرای برنامه درسی مبتنی بر وب 2٫0 در دانشگاه خوارمی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) به عنوان یکی از ارمغان های فناوری نوین بشری، نه تنها دستخوش تغییرات شده، بلکه به سرعت در حال تاثیرگذاری بر الگوهای زندگی است. در سال های اخیر استفاده از وب 2 رواج یافته، در حالی که افراد اطلاع اندکی از این ابزارها دارند. تحقیق حاضر به طور مشخص در پی آن است که دانش، نگرش و مهارت دانشجویان را در مورد وب 2 مورد بررسی قرار دهد.

روش

تحقیق حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ نحوه اجرا از نوع تحقیقات ارزشیابانه بود. جامعه آماری شامل 4590 نفر از دانشجویان دانشکده های شیمی، روانشناسی، علوم تربیتی، فنی و مهندسی بود که از این بین 400 نفر با استفاده از جدول حجم نمونه کوکران با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه خودارزیابی استفاده شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ 95/0 به دست آمد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی (t تک نمونه ای) تجزیه و تحلیل شدند.

یافته‏ ها

نتایج نشان داد که آمادگی دانشی در حد مطلوب، آمادگی نگرشی در حد نامطلوب و مهارتی در حد مطلوب ارزیابی شده است. هم چنین آزمون تحلیل واریانس یک راهه ANOVA نشان داد که بین رشته های تحصیلی از لحاظ میانگین متغیر آمادگی دانشی در مولفه های شبکه های اجتماعی، ویکی پدیا، پادکست، مش آپ و مسنجر تفاوت معنی داری وجود ندارد، اما در مولفه های وبلاگ ها، ار. اس. اس و کلودینگ تفاوت معنی داری وجود دارد؛ بنابراین حداقل بین دو میانگین آمادگی دانشی از این سه گروه تفاوت معنی داری وجود دارد.

زبان:
فارسی
صفحات:
19 تا 33
لینک کوتاه:
magiran.com/p2051017 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!