استراتژی پیاده سازی موفق تکنولوژی های هوشمند سلامت مبتنی برفناوری اطلاعات و ارتباطات: مطالعه موردی سیستم پایش هوشمند سلامت

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

طبق بررسی ادبیات مربوط به توسعه فناوری اطلاعات، تا سال 2040، تعداد 65 فناوری اطلاعات سلامت  (HIT[1]) وجود خواهد داشت. سوابق پیشین نشان می دهد که پیاده سازی این فناوری ها با ریسک و محدودیت هایی از نقطه نظر زمان، هزینه و تخصیص منابع مواجه است که منجر به انحراف از اهداف می شود. در این مقاله، یک استراتژی برای کمک به سازمان ها برای اجرای فناوری اطلاعات آینده (IT) با استفاده از کارت امتیازی متوازن (BSC) و اهداف کنترل برای اطلاعات و فناوری های مرتبط (COBIT)  پیشنهاد شده است. بر اساس معماری COBIT برای هر فناوری، 4 دامنه اصلی، 34 پروسه مرتبط، 28 هدف IT و 17 هدف تجاری که در چارچوب BSC معرفی شده اند وجود دارد. . روند سلسله مراتب تحلیلی ارزیابی ریسک را برای هر فعالیت انجام می دهد و چارچوب COBIT محدوده بلوغ هر فرآیند را محاسبه می کند. سپس ریسک و بلوغ در سطح فرآیندها، دامنه ها و تکنولوژی محاسبه می شود. به منظور حرکت به سمت اجرای موفقیت آمیز HIT، نتایج به عنوان پارامترهای تصمیم گیری ارائه می شود. این پارامترها به سرمایه گذاران کمک می کنند تا تصمیم گیری در مورد تخصیص منابع را براساس قابلیت ریسک پذیری و نتایج اطمینان طرح انجام دهند. الگوریتم پیشنهاد شده در مقایسه با روش های قبلی دارای مزیت هایی ازجمله ارزیابی بلوغ و تحلیل ریسک سازمان در معیارهای اطلاعات، تحلیل ریسک و بلوغ در معیارهای مدیریت، و محاسبه بلوغ و ریسک اهداف کسب و کار در وضعیت فعلی سازمان می باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
35 تا 47
لینک کوتاه:
magiran.com/p2052780 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!