بررسی خواص الکتروشیمیایی مواد در مقیاس نانو با استفاده از میکروسکوپ حرارتی - یونی روبشی

پیام:
چکیده:

باتری ها و پیل های سوختی از واکنش های شیمیایی برق تولید می کنند. میزان قدرت باتری، سرعت شارژ و چگونگی کاهش سرعت آن را سرعت انجام این واکنش ها تعیین می کند. در نزدیکی سطح و در مرز بین مواد، تغییرات بزرگی در خواص می تواند رخ دهد، این تغییرات سرعت این واکنش ها را تحت تاثیر قرار می دهد که درک آنها پیچیده و مشکل است. تحقیقات در سال های گذشته نشان داده است که تغییرات موضعی در خواص مواد می تواند بر عملکرد باتری ها و دیگر سیستم های الکتروشیمیایی تاثیر بگذارد. غلظت گونه های یونی و الکترونی بیشتر به خواص مهم الکتروشیمیایی مواد مانند واکنش های سطحی، انتقال بار بین فصل مشترک و نفوذ در سطح یا توده وابسته است. با اندازه گیری این خواص به طور موضعی در مقیاس نانو درک بسیار خوبی از چگونگی عملکرد سیستم های الکتروشیمیایی ایجاد می شود و بدین ترتیب می توان مواد جدید با عملکرد بسیار بالاتر ایجاد کرد و طول عمر باتری را بالا برد. میکروسکوپ حرارتی - یونی روبشی 5 برای بررسی فعالیت های الکتروشیمیایی موضعی در مقیاس نانو توسعه یافته است. سازوکار عملکرد این روش میکروسکوپی براساس تصویربرداری از کرنش وگارد 6 ناشی از تنش 7 حرارتی اعمال شده و نوسانات دمایی است. کرنش وگارد به طور خطی با ثابت شبکه مواد ارتباط دارد و می تواند به عنوان مقیاسی از غلظت گونه های یونی مورد استفاده قرار گیرد. تجزیه و تحلیل نظری و اعتبارسنجی تجربی، نشان داده است که مولفه های هارمونیک دوم و چهارم سیگنال انحراف میکروسکوپ نیروی اتمی 8 حاوی اطلاعات با ارزشی از غلظت گونه ها است. پاسخ هارمونیک دوم که ناشی از ارتعاش تیرک است، در تمام جامدات وجود دارد و به طور عمده با اطلاعات انبساط حرارتی موضعی ارتباط دارد، در حالی که هارمونیک چهارم ناشی از انتقال موضعی گونه های سیار است که تنها در سیستم های یونی مطرح است.

زبان:
فارسی
صفحات:
21 تا 31
لینک کوتاه:
magiran.com/p2055617 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!