طراحی مدل مفهومی-راهبردی ترابری معاونت آماد و پشتیبانی ناجا مبتنی بر فراتحلیل کیفی پژوهش های انجام گرفته

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و پژوهش: ترابری در هر سازمان نقش مهمی در اطمینان بخشی فعالیت های آن سازمان را دارد. مجموعه فعالیت های حوزه ترابری کاری تخصصی و دارای اهمیت فراوان است که مورد قبول اکثریت متخصصان می باشد. در سال های گذشته فعالیت های پژوهشی فراوانی در حوزه ترابری صورت گرفته شده است. از آنجایی که یکی از وظایف اساسی مدیران، ارزیابی عملکرد سازمان خویش است تا بتوانند برنامه ریزی دقیقی برای ادامه مسیر خود داشته باشند لزوم ارزشیابی این پژوهش ها ضروری به نظر می رسید. یکی از انواع ارزشیابی ها فراتحلیل است که به ارزشیابی پژوهش های انجام شده در یک حوزه می پردازد.  اهمیت روش فراتحلیلی تا جایی است که حتی می توان آن را یک رشته تخصصی محسوب نمود. از اهداف این تحقیق، جمع آوری و علامت گذاری اجزا و مولفه های مطالعات صورت گرفته در حوزه  عملکرد پژ‍وهش های مختلف حوزه ترابری معاونت آماد و پشتیبانی ناجا است. تلخیص پژوهش های قبلی، تعیین مسائل موجود در پژوهش هایی که نیاز به حل دارند، تعیین اموری که به نظر نمی رسد مساله و مشکل باشند، تعیین موضوع هایی که نیاز به پژوهش بیشتر دارند.
روش
تحقیق حاضر ازنظر نوع کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است و روش تحقیق توصیفی است. ابزار گردآوری اطلاعات نیز مطالعات و اسناد کتابخانه ای می باشد.. جامعه آماری تحقیق حاضر، تمامی مطالعاتی است که به بررسی ترابری در معاونت آماد و پشتیبانی ناجا پرداخته اند. در فراتحلیل، نمونه گیری نداریم و فراتحلیلگر در یک جست وجوی جامع تلاش دارد به تمامی پژوهش ها دست یابد. جامعه آماری این پروژه تعداد 24 پژوهش مرتبط با حوزه ترابری معاونت آماد و پشتیبانی ناجا می باشد. روش نمونه گیری کل شمار و برابر با جامعه می باشد. پس در این پژوهش نمونه تحقیق همان جامعه آماری آن خواهد بود. در این پژوهش، رویکرد کیفی از فراتحلیل(کیفی) به کار گرفته شده است. برای تجزیه وتحلیل نتایج از نرم افزار اکسل  استفاده گردیده است.
یافته ها
بسیاری از راهکارها و نتایج به اداره و فرد مرتبط  در سازمان ، ارحاع شده  و  به مرحله کاربست رسیده است، راهکارهای ارائه شده عموما در سطح عملیاتی و برخی نیز در سطح راهبردی است است؛ اکثر راهکارها مانند برون سپاری به شیوه ای تخصصی و مطلوب جهت دار و قابل اعمال است
زبان:
فارسی
صفحات:
45 تا 59
لینک کوتاه:
magiran.com/p2058670 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!