جایابی مکان بهینه کلیدها در یک شبکه توزیع واقعی با در نظر گرفتن کلیدهای کات اوت تیغه ای، نقاط رینگ و اهمیت فیدرها در حضور تولید پراکنده با استفاده از الگوریتم زنبورعسل بهبودیافته: مطالعه موردی روی شبکه توزیع مازندران

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

در این مقاله با استفاده از الگوریتم بهینه سازی زنبورعسل بهبودیافته، جایابی مناسب کلیدها برای بیشینه سازی قابلیت اطمینان فیدرهای شبکه توزیع نمونه در استان مازندران با در نظر گرفتن تولید پراکنده پیشنهاد می شود. در این راستا، اطلاعات واقعی شبکه شامل تعداد مصرف کننده ها، مقدار متوسط مصرف، خرابی فیدرها، مدت دسترسی به فیدرها، زمان تعمیر و... برای تعیین شاخص های قابلیت اطمینان شبکه استفاده می شوند. مکان بهینه کلیدها، با توجه به سناریوهای مختلف ناشی از حضور تولید پراکنده و اهمیت فیدرها، در شبکه مطالعه شده تعیین می شود. همچنین، تاثیر کلیدهای کات اوت تیغه ای و نقاط رینگ موجود در فیدرها در تعیین مکان مناسب کلیدها لحاظ شده است که معمولا در تحلیل های قابلیت اطمینان شبکه توزیع و جایابی کلیدها در نظر گرفته نمی شود. برای تعیین اهمیت فیدرها، شاخص های مختلفی لحاظ شده و به منظور وزن دهی به این شاخص ها، پرسشنامه ای تهیه شده است تا از تجارب پرسنل شرکت توزیع استفاده شود. مقایسه و تحلیل نتایج به دست آمده، نشان دهنده توانایی روش پیشنهادی در تعیین مکان مناسب کلیدها در یک شبکه واقعی است.

زبان:
فارسی
صفحات:
15 تا 26
لینک کوتاه:
magiran.com/p2058928 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!