تحلیل و طراحی مبدل تک طبقه کلیدزنی نرم بهینه کننده ضریب توان برای راه اندازی دو رشته چراغ LED با قابلیت تقسیم جریان مساوی بین رشته ها و ولتاژ بهینه شده برای خازن لینک

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
در این مقاله، مبدل بهینه سازی ضریب توان یک طبقه با کلید زنی نرم برای راه اندازی دو رشته از چراغ های LED ارائه شده است. در مبدل پیشنهادی، یک ترانسفورمر به یک ساختار نیم پل رزونانس سری نا متقارن اضافه شده است تا بتوان به جریان ورودی شکل داد. همچنین، شرایط کلید زنی نرم در جریان صفر (ZCS) و ولتاژ صفر (ZVS) برای کلید ها فراهم شده است. جریان های خروجی نیز با یکدیگر برابر و مستقل از ولتاژ خروجی اند که باعث می شود به فیدبک جریان یا روش های تقسیم جریان فعال نیاز نباشد. در مبدل پیشنهادی، ولتاژ خازن لینک DC و همچنین، استرس ولتاژ کلید ها پایین است که باعث می شود از المان های نیمه هادی با ولتاژ و مقاومت هدایتی پایین و خازن های ولتاژ پایین با اندازه کوچک بتوان استفاده کرد. در این مبدل، اعوجاج هارمونیکی (THD) جریان ورودی، پایین و ضریب توان مبدل بهینه است. برای تصدیق ویژگی های این مبدل، ابتدا وضعیت های عملکردی آن، بررسی و سپس نحوه طراحی آن گزارش می شود. در انتها نیز نتایج حاصل از ساخت نمونه آزمایشگاهی مبدل پیشنهادی جهت تغذیه دو رشته LED با توان 50 وات و ولتاژ خروجی 70 ولت با ورودی برق شهر (220 ولت 50 هرتز) ارائه شده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
27 تا 38
لینک کوتاه:
magiran.com/p2058929 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!