ایمونوگلوبولین وریدی در کودکان

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

ایمونوگلوبین وریدی (IVIG) به عنوان یک درمان جایگزین پروتئین پلاسما (IgG)، در بیماران دچار کمبود یا نقص ایمنی تجویز می شود. در بیماران دچار کمبود ایمنی، ایمونوگلوبین به جهت حفظ و نگهداری سطح آنتی بادی به میزان کافی، به منظور جلوگیری از عفونت ها و تامین یک ایمنی غیرفعال توصیه می شود. هدف از این مقاله آشنایی با نحوه استفاده از ایمونوگلوبین وریدی، در شرایط مختلف در کودکان می باشد.

مواد و روش ها

این مقاله حاصل یک مطالعه مروری است که از طریق جدیدترین مطالعات کتابخانه ای و جستجوی اینترنتی در داده پایگاه های، Google Scholar ،Science Direct ،SID ،PubMed از سال 2010 تا 2014 و با کلمات کلیدی (ایمونوگلوبولین وریدی، کودکان، نقص ایمنی) تدوین شده است.

یافته ها

در سال های اخیر ایمونوگلوبولین وریدی در درمان بیماری های مختلف کودکان مانند اختلالات هماتولوژیک نظیر پورپورای ترومبوسیتوپنیک ایدیوپاتیک، کمبود خود ایمنی فاکتور هشت، آپلازی گلبول قرمز مرتبط با پارو ویروس نفروپاتی ایمونوگلوبولین A، گلومرولونفریت غشایی، لوپوس، آرتریت روماتوئید جوانان و گیلن باره مورد استفاده قرار گرفته است. عوارض این دارو اغلب هنگام تزریق ظاهر می شود و با تنظیم سرعت و مقدار تزریق، قابل کنترل است. سردرد شایعترین عارضه است. لرز، سرگیجه، تب، خارش از عوارض احتمالی این دارو هستند.

بحث و نتیجه گیری

ایمونوگلوبولین وریدی به طور کلی یک روش درمانی قابل تحمل در کودکان مبتلا به کمبود آنتی بادی است اما دریافت ایمونوگلوبین وریدی در همه ی بیماران باید تحت نظر تیم درمانی که با نشانه های بیماری، خطرات، عوارض جانبی و مدیریت مناسب در استفاده از آن آشنایی کامل دارند انجام گیرد.

زبان:
فارسی
در صفحه:
56
لینک کوتاه:
magiran.com/p2062101 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!