طراحی سنجه های سنجش تاثیرگذاری تبلیغات در شبکه اجتماعی اینستاگرام

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

شبکه اجتماعی اینستاگرام از محبوبیت بالایی در ایران و جهان برخوردار است و توانسته است نظرات بسیاری را به خود جلب نماید. امکانات پلتفرم این شبکه اجتماعی امکان مناسبی برای فعالان اقتصادی و شرکت های مختلف فراهم آورده است تا تبلیغات خود را در این شبکه ارائه نمایند و مخاطبان را برای خرید خدمات یا کالاها ترغیب نمایند. آمارهای منتشرشده نیز نشان می دهد که بسیاری از شرکت های داخلی و خارجی در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند. با این توصیف، این سوال پیش می آید که چه سنجه هایی برای سنجش اثرگذاری تبلیغات در شبکه اینستاگرام را می توان ارائه نمود؟ برای پاسخ به این سوال در این پژوهش از روش تحلیل محتوا استفاده شده است و 36 تحقیق شاخص در این عرصه (18 تحقیق داخلی و 18 تحقیق خارجی) موردارزیابی قرار گرفته اند و کوشش شده است تا ابعاد و مولفه های برای سنجش این اثرگذاری ارائه شوند. نتایج حاصل از این بررسی نشان می دهد که برای سنجش اثرگذاری تبلیغات در اینستاگرام می توان بر روی چهار بعد شامل ابعاد مرتبط با تبلیغ، ابعاد اثرگذاری روانی- زیستی، ابعاد مرتبط با برند و ابعاد مرتبط با رسانه تاکید کرد. هر یک از این ابعاد خود شامل مولفه های مختلفی هستند که محققان ارتباط میان آنها و اثرگذاری تبلیغات در اینستاگرام را مورد تایید قرار داده اند. در پایان این تحقیق، با توجه به وضعیت خاص بهره گیری از اینستاگرام در ایران، پیشنهاداتی برای صاحبان صنایع و شرکت ها آورده شده است که بتوانند در این عرصه به موفقیت بیشتری دست یابند.
 

زبان:
فارسی
صفحات:
147 تا 171
لینک کوتاه:
magiran.com/p2063795 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!