ارزیابی تامین کنندگان مواداولیه مصرفی در صنایع دریایی با در نظر گرفتن عوامل پایداری با استفاده از FQFD

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

زنجیره تامین، زنجیره ای است که کلیه فعالیت های مرتبط با جریان کالا و تبدیل مواد، از مرحله تهیه ماده اولیه تا مرحله تحویل کالای نهایی مصرف کننده را در بر می گیرد. از مهم ترین اجزای زنجیره تامین، تامین کنندگان هستند. انتخاب تامین کننده مناسب از دشوارترین و مهم ترین مسائل زنجیره تامین است. انتخاب تامین کننده مبنایی برای پیشبینی و ارزیابی پتانسیل تامین کنندگان برای ایجاد یک رابطه ی مشترک است. از آنجا که در محیط های به سرعت در حال تغییر معیارهای اقتصادی به تنهایی برای ارزیابی تامین کنندگان مناسب نیست، بنابراین باید مفهوم زنجیره پایدار را در نظر گرفت و انتخاب تامین کننده مبتنی بر ابعاد پایداری صورت گرفته شود. یکی از هزینه های اساسی صنایع دریایی کشور خسارت ها و هزینه های خوردگی است. به همین منظور در صنایع دریایی کشور جهت جلوگیری از خوردگی کشتی ها از مواد شوینده و شیمیایی استفاده می شود. جلوگیری از خوردگی کشتی موجب رشد در صنایع کشور، افزایش عمر کشتی و کاهش هزینه ها می شود. بنابراین انتخاب محصول و ماده با کیفیت در صنعت کشتی سازی امری مهم است. در این راستا پژوهش حاضر با هدف رتبه بندی تامین کنندگان شرکت تولیدکننده محصولات شیمیایی در زمینه صنعت کشتی سازی، پتروشیمی و سایر صنایع با در نظر گرفتن معیارهای پایداری انجام گرفته است. تحقیق حاضر با مطالعات کتابخانه ای و مصاحبه با خبرگان نیازمندی های مشتریان و معیارهای پایدار تاثیرگذار در انتخاب تامین کننده شناسایی شد. در نهایت با استفاده از FQFD به رتبه بندی تامین کنندگان پرداخته شد

زبان:
فارسی
صفحات:
24 تا 32
لینک کوتاه:
magiran.com/p2073648 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!