تجزیه تحلیل روزنامه ایران دیلی و یو اس تودی از دیدگاه عناصر فراگفتمانی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

نقش کاربرد عناصر مربوط به مباحث گفتمانی در نوشتن، به ویژه در روزنامه های پژوهشی، بسیار مهم است چرا که نویسندگان آنها می توانند در نوشته هایشان قطعیت، شک، و مشخصه های نویسندگان را بیان کنند. نشانگرهای فراگفتمانی متفاوت در شاخه های مختلف توسط نویسندگان مختلف به کار گرفته می شود؛ برای مثال، کلمات شکی و مطمئنه مهم ترین ابزار در نوشتن هستند. عناصر فرا گفتمانی استراتژی های ارتباطی برای افزایش و کاهش قدرت بیان هستند؛ به عنوان مثال، نگارنده گان پایان نامه ها، کتاب ها، یا مقالات، با اطمینان بیشتر از این نشانگرها، اطلاعات بیشتری را ارائه می دهند. در این تحقیق 60 گزارش از 2 روزنامه مهم،Iran Daily و USA Today مورد مطالعه قرار گرفتند و برای هر یک از این زمینه 30 مقاله نوشته شده توسط نویسندگان بومی و غیر بومی انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. به طور خلاصه، برای هر روزنامه30 مقاله انتخاب شد. توزیع عناصر فراگفتمانی مورد بررسی قرار گرفت تا نشان دهد کدام یک از روزنامه ها بیشتر از آن استفاده می کنند. تجزیه و تحلیل با استفاده از آزمون ANOVA انجام شد تا مقادیر و توزیع کاربردهای فرا گفتمانی را مقایسه کند. نتیجه آزمون نشان دهنده تفاوت بین روزنامه های انتخاب شده یعنی Iran Daily و USA Today است. لازم به ذکر است که نتایج این مطالعه می تواند پیامدهای آموزشی برای نویسندگان آکادمیکی داشته باشد.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
7 تا 28
لینک کوتاه:
magiran.com/p2081790 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!