کشف فرصت های کارآفرینی فناورانه در حوزه نانوتکنولوژی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

با کشف حوزه نانوتکنولوژی در دو دهه اخیر، زمینه بسیار مناسبی برای توسعه کارآفرینی پدید آمده است که از آن جمله می توان به کارآفرینی فناورانه نیز اشاره نمود. وجود بازارهای بسیار گسترده و گره خوردن حوزه های تحقیقاتی و علمی و نوآورانه، موجب شده است که این عرصه، کارآفرینان زیادی داشته باشد. در این بین، بررسی عوامل موثر بر کشف فرصت های کارآفرینی فناورانه می تواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد. زیرا می توان با تقویت این عوامل، عرصه را برای کارآفرینی در حوزه نانوتکنولوژی توسعه داد. بررسی مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که چنین مدلی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد مطالعه قرار نگرفته است. از همین رو در پژوهش حاضر به بررسی پدیده کشف فرصت های کارآفرینی فناورانه در حوزه نانوتکنولوژی پرداخته شده است. به همین منظور در این پژوهش به مطالعه نظریات اساسی پیرامون کشف فرصت کارآفرینانه و همچنین سیر تکامل نظریاتی آن پرداخته شد. سپس به بررسی 11 شرکت دانش بنیان در حوزه نانوتکنولوژی پرداخته شد. تکنیک تجزیه و تحلیل در این پژوهش گراندد تئوری بوده و داده های جمع آوری شده از مصاحبه ها طی سه مرحله گدگذاری شد و در نهایت مدل نهایی به دست آمده ارائه گردید.

زبان:
فارسی
صفحات:
21 تا 42
لینک کوتاه:
magiran.com/p2088608 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!