تخمین حالت چندناحیه ای براساس اندازه گیرهای سنکرونیزه در شبکه های توزیع الکتریکی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

تخمین حالت در شبکه های توزیع اکتیو در مرکز مدیریت انرژی از اهمیت زیادی برخوردار است. با توجه به افزایش پیچیدگی و مدیریت بلادرنگ شبکه های توزیع اکتیو، آگاهی از اطلاعات شبکه در هر لحظه از زمان ضروری است. این مقاله یک روش دومرحله ای را در تخمین حالت چند ناحیه ای در شبکه های توزیع اکتیو متعادل ارائه می دهد. روش پیشنهادی ارائه شده بر اساس مکان اندازه گیرهای PMU موجود در شبکه می باشد. مرحله ی اول شامل ناحیه بندی شبکه حول اندازه گیرهای PMU می باشد. در هر یک از نواحی، تخمین حالت محلی اجرا می شود. مقادیر تخمین زده شده در مرحله اول به عنوان اندازه گیر در کنار اندازه گیرهای واقعی موجود در شبکه در تخمین کلی مرحله دوم به کار برده خواهند شد. با کمک این مقادیر، مکان یابی اندازه گیرها بر اساس روش مساحت بیضی در هر ناحیه اجرا می شود و بهترین مکان برای قرارگیری اندازه گیرها استخراج می شود. بنابراین با استفاده از اندازه گیرهای بدست آمده از مرحله اول و مکان یابی آن ها، مرحله دوم فرآیند تخمین حالت که شامل تخمین حالت یکپارچه کل شبکه است اجرا می شود. استفاده از نتایج تخمین مرحله اول در مرحله دوم، باعث بهبود دقت تخمین می شود. جهت ارزیابی صحت عملکرد روش مورد نظر، شبیه سازی ها بر روی شبکه ی توزیع 69 باسه استاندارد IEEE انجام می شود.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
65 تا 74
لینک کوتاه:
magiran.com/p2089013 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!