تعیین اعتبار ابزار شناسایی سالمندان در معرض خطر (ISAR) در پیش بینی خطر پذیرش مجدد سالمندان در بخش های اورژانس بیمارستانی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

تعداد اشخاص سالمندی که از طریق بخش اورژانس پذیرش می شوند، به سرعت رو به افزایش است که تاثیر مهم و جدی بر مراقبت های اورژانسی و افزایش هزینه ها دارد. به منظور شناسایی صحیح و پیشگیرانه سالمندانی که در معرض خطر بیشتری برای پذیرش مجدد در اورژانس هستند اعتبار ابزار ISAR را در این زمینه مورد بررسی قرار دادیم.

روش

در این مطالعه از نوع همبستگی پیشگویی کننده بود که واحدهای پژوهش شامل 264 سالمند زن و مرد 60 سال و بالاتر در حال ترخیص که در مدت انجام مطالعه به بخش اورژانس مراکز آموزشی، پژوهشی و درمانی بیمارستان های واسعی، امداد و حشمتیه مراجعه کرده بودند به صورت تصادفی در دسترس انتخاب شدند در سال 1397 انتخاب و وارد مطالعه شدند و بمدت 3 ماه مورد پیگیری قرار گرفتند. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه دموگرافیک و ابزار ISAR جمع آوری و با نرم افزار SPSS-19 مورد تجزیه و تحلیل آماری برای بررسی اعتبار پیشگویی ابزار قرار گرفت.

یافته ها

میانگین سنی گروه نمونه تقریبا 63/9 ± 72 سال بود. ابزار ISAR برای پیش بینی پذیرش مجدد سالمندان یکماه بعد از ترخیص از اورژانس، از حساسیت 31 درصد و ویژگی 88 درصد (59/0 = AUC، 82% = NPV، 42% = PPV)، دو ماه بعد از حساسیت 36 درصد و ویژگی 85 درصد (60/0 = AUC، 81% = NPV، 43% = PPV) و سه ماه بعد از حساسیت 58 درصد و ویژگی 77 درصد (67/0 = AUC، 81% = NPV، 52% = PPV)، برخوردار بود.

نتیجه گیری

پژوهش ما نشان داد ابزار ISAR از صحت یا اعتبار مناسب برای پیش بینی پذیرش مجدد سالمندان در بازه زمانی کوتاه مدت پس از ترخیص از اورژانس (1 تا 3 ماه)، برخوردار نبوده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
18 تا 24
لینک کوتاه:
magiran.com/p2089172 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!