روش مونته سوری به عنوان اساسی برای یادگیری ریاضیات در آموزش یکپارچه

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
این پژوهش یک قیاس نظری از روش مونته سوری و روش آموزش یکپارچه را ارائه می دهد. گرایش فعلی برای آموزش، پیوستن به رویکردی در یکپارچه سازی یا تلفیق تمرین های آموزشی است. از دیدگاه شناختی و سازنده، دانش با رفتارها و تفکرات ما دائما در حال دگرگونی است. ماریا مونته سوری روشی را توسعه داده است که از لحاظ فکری و قدرت ذهن برای استدلال کردن، چالش برانگیز و محرک است. این روش شخصیتی خلاق، انعطاف پذیر، مسئولیت پذیر و سازنده را پرورش می دهد. در این مقاله ما به جنبه های نظری در هر دو روش مونته سوری و روش یکپارچه سازی آموزش تمرکز خواهیم داشت و به دنبال عناصری سازگار و یکسان در هر دو روش خواهیم بود. همچنین توجه ویژه ای به تاثیر روش مونته سوری در توسعه جنبه های استدلالی در ریاضیات خواهیم داشت. ما بر این باور هستیم که پیش دبستانی هایی که متاثر از روش مونته سوری هستند ظرفیت این را دارند که مبنایی اصلی برای آموزش یکپارچه در مدارس باشند. این مسئله سبب می شود که یادگیری از سال های اولیه کودکی تا رسیدن به دبستان تسهیل گردد. ما به تشابهات اهداف یادگیری و ویژگی های سازنده در این دو روش یادگیری ریاضی توجه می کنیم. با توجه به تجزیه و تحلیل هایی که وجود دارد ما ویژگی های مشترک و بنیادین در هر دو روش مونته سوری و رویکرد یکپارچه را در برنامه درسی توصیه می کنیم که اثرات مثبتی در یادگیری ریاضی دارند. در آخر برخی از سوالات پژوهشی آموزشی و برنامه ریزی را مطرح خواهیم کرد. استدلال ما این است که روش مونته سوری پیش نیازهای طبیعی و ضروری که برای برنامه درسی یادگیری یکپارچه لازم است را در بر دارد. ما نتیجه می گیرم که هر دو روش در کنار یکدیگر نیازهای اجتماعی از دانش کاربردی را برآورده خواهند کرد و رویکردی جامع برای رشد کودک را فراهم خواهند ساخت.
زبان:
فارسی
صفحات:
47 تا 56
لینک کوتاه:
magiran.com/p2089369 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!