فراترکیب الگوهای تدوین راهبردهای مدیریت آموزش و منابع انسانی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
دنیای تدوین استراتژی های آموزش و منابع انسانی در کنار انواع مختلف ارائه شده ، همچنان نیازمند توجهی خاص برای اشاعه الگوهای بومی متناسب با صنایع مختلف میباشد. بررسی و مرور هدفمند تعاریف، چارچوبها و مدل های پیشین مرتبط، به منظور ارائه مدلی جامع و نظام مند برای طراحی راهبردهای مدیریت منابع انسانی هدف این تحقیق می باشد. دراین پژوهش، با رویکرد فراترکیب کیفی که یکی از انواع روش های فرا مطالعه است، پس از جستجوی اولیه و یافتن منابع مرتبط، با روش ارزیابی حیاتی از 217 منبع قابل دسترس ، 141 منبع جهت شناسایی مضامین سازمانده ، انتخاب و مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه تحلیل داده های کیفی شناسایی ، 32 مضمون پایه ، 17 مضمون سازنده و 7 تم شامل "بینش و تحلیل گری استراتژیک، تصمیم گیری بهنگام، فرهنگ و رهبری استراتژیک، مدیریت استراتژیک دانش و پایش استراتژیک " بودکه در قالب الگوی تدوین راهبردهای منابع انسانی ارائه شد. مضامین و تم های منتخب از نظر غیر خطی بودن و نحوه شناخت استراتژی ها با سایر مدلهای مشابه تفاوت دارند که می تواند زمینه مشارکت بیشتر کارکنان، شناسایی استراتژیهای واقع بینانه و کاربردی ، هماهنگی با جهت گیری های کلان سازمان و... را درشرکت های مورد اجرا فراهم آورد.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 18
لینک کوتاه:
magiran.com/p2093386 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!