کارایی شیوه های نوین آموزشی احیای قلبی ریوی پایه در ارتقا سطح دانش، نگرش و عملکرد دانشجویان پرستاری

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

انجام صحیح احیای قلبی ریوی به حدی ضروری و نجاتبخش است که اطلاع از آن میتواند به معنای نجات جان یک انسان باشد، به همین دلیل درکشورهای توسعهیافته تاکید زیادی بر آموزش در زمینه عملیات حیاتی پایه شده است. اکثر دانشگاه ها در پی یافتن روش های آموزشی جدید جهت پیشرفت در دانشجویان پرستاری هستند. هدف از این مطالعه ارائه شیوه های آموزشی برای تدریس احیای قلبی ریوی و تعیین اثر آن بر دانش، نگرش و عملکرد دانشجویان پرستاری است.

مواد و روش ها

این مقاله مروری بوده و بر اساس دستورالعمل احیای قلبی ریوی انجمن قلب امریکا در سال 2015 با تاکید بر احیای قلبی ریوی پایه و سایر منابع کتابخانه ای و مقالات چاپ شده از طریق جستجو در بانکهای اطلاعاتی معتبر از جمله SID, Elsevier, Google Scholar بین سالهای 2004 تا 2017 نگارش شده است.

یافته ها

یادگیری موثر در امر آموزش بیش از هر چیزی نتیجه آموزش صحیح است که در یک محیط مناسب و از طریق روش های خلاق بهدست میآید. بنابراین باید از روش های آموزشی صحیح و موثر برای بالا بردن کیفیت آموزش استفاده کرد. استفاده از شیوه های نوین آموزشی مانند بازی جدی در بستر گوشی هوشمند و شبیهسازی باعث افزایش مهارتهای علمی و عملی دانشجویان پرستاری میشوند.

بحث و نتیجه گیری

مطالعاتی که روش های مختلف تدریس و آموزش را نشان دادهاند، اهمیت بکارگیری روش های جدید را نشان میدهند. نتایج مطالعات حاکی از آن است که که دو روش آموزشی بازی جدی در بستر گوشی هوشمند و شبیهسازی میتواند در تغییر مثبت دانش و عملکرد دانشجویان موثر باشد، ولی تاثیر معنیداری بر روی نگرش دانشجویان پرستاری ندارد.

زبان:
فارسی
در صفحه:
1
لینک کوتاه:
magiran.com/p2095321 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!