مروری بر بیماری کروناویروس (کووید-19) و آنچه درباره آن شناخته شده است.

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

اپیدمی و مهار ویروس جدید خانواده کرونا ویروس در حال تبدیل شدن به یک بحران سلامت در دنیا است. هنوز جنبه های مختلف ویروس برای مردم ناشناخته است. این مطالعه قصد دارد جنبه های عمومی این ویروس را معرفی کند. این مطالعه یک مرور نقلی است که با استفاده از کلیدواژه های COVID-19 و New Coronavirus 2019 به مرور متون قابل دسترس پرداخته است. مقالات منتشرشده از تاریخ 1/1/2020 تا 3/3/2020 بررسی شد. در جستجو عمدتا از PubMed و Google Scholar استفاده شده است. برای جمع آوری اطلاعات زمینه از جستجوی آزاد در موتور جستجوی Google بهره گرفته شده است. جنبه های شیوع، کنترل و پیشگیری بیماری مورد بررسی و ارائه گردید. این پژوهش نشان داد که راه های انتقال ویروس کووید- 19 از راه قطرات تنفسی و تماس مستقیم با ترشحات حاوی ویروس است. از علل شیوع بی رویه و شگفت آور این بیماری می توان به دوره ی نهفتگی زیاد عامل آن و نحوه انتقال آن در همین دوره های بدون علامت، خفیف و یا پیش از ظهور بیماری اشاره کرد. همچنین طبق این پژوهش علائم این ویروس در افراد دارای بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان، فشارخون بالا و بیماری های تنفسی مزمن شدیدتر بروز می کند و درصد خطر این ویروس با افزایش سن افزایش می یابد و هنوز درمانی قطعی برای آن کشف نشده است. نتایج تحقیق نشان داد که همه گیری (Epidemic) این ویروس جدید به مدت 3 ماه ادامه خواهد داشت و با توجه به روش های پیشگیری و مدیریت عوامل موثر در انتقال آن، می توان از ابتلا به آن پیشگیری کرد. لازم به ذکر است که راه های پیشنهادی برای درمان این بیماری نیز در حال تحقیق و آزمایش است. در حال حاضر تنها راه کنترل بیماری کروناویروس 19 رعایت بهداشت فردی، بالا بردن ایمنی بدن و خودداری از تجمع در مکان های پرجمعیت است.

زبان:
فارسی
صفحات:
87 تا 93
لینک کوتاه:
magiran.com/p2102030 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!