تاثیر برنامه آموزشی فناوری های نوین سلامت بر دانش کارکنان مدیریت اطلاعات سلامت

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

اجرای برنامه های آموزشی حین خدمت مجموعه فعالیت‏ های آموزشی نیازسنجی و برنامه ریزی شده به منظور اصلاح و بالا بردن دانش، مهارت، نگرش‏ها و رفتارهای اعضای سازمان برای انجام دادن وظایف خاص محوله سازمانی است. هدف از این مطالعه بررسی میزان تاثیر برگزاری برنامه آموزشی فناوری های نوین سلامت بر دانش کارکنان بخش مدیریت اطلاعات سلامت بود.

روش ها:

 این مطالعه به روش نیمه تجربی بود و در سال 1397 در بیمارستان عالی نسب تبریز انجام شد. داده ها از طریق پرسشنامه و به روش پیش آزمون و پس آزمون گردآوری شدند. جامعه پژوهش، کارکنان مدیریت اطلاعات سلامت بیمارستان عالی نسب تبریز بودند و تعداد نمونه در دسترس 28 نفر بود. تحلیل داده ها به وسیله ی نرم افزار spss نسخه 19 و آزمون تی زوجی انجام شد.

نتایج

میانگین به دست آمده از میزان دانش کارکنان مدیریت اطلاعات سلامت در پیش آزمون 1.05 و پس آزمون 4.75 بود که به مقدار قابل توجهی افزایش یافته بود. نتایج، تفاوت معناداری را در میانگین و انحراف معیار نمرات کارکنان قبل و بعد از برگزاری جلسات آموزشی نشان داد.(P <0.05).

نتیجه گیری:

 طبق یافته های حاصل از پژوهش حاضر، معلوم گردید که نمرات قبل و بعد از آموزش اختلاف معنی داری داشت. بر این اساس، برگزاری برنامه های آموزشی می تواند تاثیر مثبتی بر دانش کارکنان بخش مدیریت اطلاعات سلامت داشته باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
51 تا 58
لینک کوتاه:
magiran.com/p2103820 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!