بررسی قابلیت پردازش گفتار در بازی های رایانه ای جهت بهبود روند آموزش تلفظ زبان انگلیسی
امروزه با ظهور فن آوری های جدید و تغییر روش زندگی در دهه های اخیر، شاهد فراگیر شدن گوشی های هوشمند و بازی های رایانه ای و استفاده بیشتر اقشار مختلف از این فن آوری ها هستیم. بازی های رایانه ای یکی از روش های مناسب انتقال اطلاعات و آموزش می باشد. از طرف دیگر، نیاز به یادگیری زبان انگلیسی بیش از گذشته احساس می شود. از آن جایی که بهترین زمان آموزش زبان دوم، دوران کودکی است و بازی های رایانه ای به دلیل جذابیت و تعاملات وسیله مناسبی برای این هدف می باشند، تولید بازی های متناسب با سن افراد و استفاده از فن آوری های به روز به خصوص پردازش صوت کاربر، یکی از الزامات است. هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی قابلیت پردازش صوت در بازی های رایانه ای به منظور بهبود روند آموزش زبان انگلیسی بود.
این مطالعه با بررسی منابع کتابخانه ای انجام گرفت و در نهایت، بازی بر اساس نتایج تحقیقات در پلتفرم اندروید برای کودکان طراحی گردید. بدین ترتیب، یک بازی دو بعدی با قابلیت پردازش گفتار کاربر طراحی شد. روند بازی بدین صورت بود که کاربر مرحله به مرحله با توجه به تصویر مورد پرسش، باید لغت صحیح را از بین کلمات نمایش داده شده حدس می زد و سپس با انتخاب دکمه تعیین شده برای تلفظ، کلمه را تلفظ می کرد.
50 برنامه کاربردی تجاری محبوب یادگیری زبان ویژه گوشی های هوشمند مورد بررسی قرار گرفت که به سه نتیجه اصلی دست یافت. برنامه ها تمایل دارند تا کلمات را به صورت واحد و جداگانه آموزش دهند، با حداقل مهارت یاد گیرنده متناسب هستند و برنامه ها به ندرت بازخورد تصحیحی را به زبان آموزان ارایه می دهند.
پژوهش حاضر بر روی یادگیری کودکان و سنجش تلفظ کلمات به صورت جداگانه تمرکز کرد و تلاش نمود تا شرایط برقراری محیط مکالمه با رایانه و سنجش کیفیت جملات را برقرار سازد.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.