عوامل موثر بر امنیت شغلی کارکنان سازمان ها (فراتحلیلی از تحقیقات موجود)

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
امنیت شغلی یکی از مسایل مورد توجه سازمان ها به خصوص در چند دهه ی اخیر می باشد. پیچیده تر شدن و گسترش روزافزون فرایند تقسیم کار و نیاز به تخصص های جزیی در زمینه های مختلف مستلزم استفاده از کارشناسان و تکنسین های مختلف می باشد در این میان امنیت شغلی یکی از دغدغه های اصلی کارکنان سازمان هاست. فراتحلیل حاضر با هدف بررسی مهم ترین عوامل موثر امنیت شغلی در ایران انجام گرفته است. در روش فراتحلیل جامعه ی آماری شامل کلیه ی مقالات علمی پژوهشی و کنفرانسی است که از سایت های معتبر مانند نورمگز، مگ ایران، پرتال جامع علوم انسانی و پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی و کنفرانس های معتبر داخلی و بین المللی طی سال های 1380 تا 1396 با موضوع امنیت شغلی جمع آوری شده اند در نهایت 19 پژوهش انتخاب و با نرم افزار فراتحلیل CMA2 مورد تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان دادند که در مجموع رابطه ی 28 متغیر، سه متغیر بیشترین تاثیر را بر امنیت شغلی کارکنان داشته اند. نتایج فراتحلیل نشان داد که اندازه ی اثر توانمندسازی کارکنان و امنیت شغلی با 57/0 و اندازه ی اثر رضایت شغلی و امنیت شغلی با 52/0 در حد بالا قرار دارند؛ همچنین رابطه ی تعهد سازمانی و امنیت شغلی در مطالعات مرور شده معادل 43/0 و در حد متوسط ارزیابی شد.
زبان:
فارسی
صفحات:
33 تا 60
لینک کوتاه:
magiran.com/p2106172 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!