بررسی تجربی تهیه مخلوط سوخت در موتور احتراق داخلی با استفاده از روش های نوری

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

اهمیت تهیه مخلوط مناسب در موتور احتراق داخلی  بر هیچکس پوشیده نیست و ارزش تهیه مخلوط در کارکرد درست چرخه ترمودینامیکی برای همه محققین مشخص است. مدت کوتاه میان پاشش سوخت و شروع احتراق برای تهیه بهترین مخلوط و آزاد شدن بهینه انرژی و تولید آلاینده، بسیار مهم است. قوانین سخت گیرانه مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای سبب شده است که محققین موتور به سمت استفاده از سامانه های فشار قوی و تزریق مستقیم برای ایجاد بهترین مخلوط سوخت حرکت کنند. شایان ذکر است که کوچک سازی موتور منجر به افزایش تاثیر سوخت بر روی هیدروکربن نسوخته  و ذرات دوده در خروجی موتور می شود. دانش جامعی از سوخت تزریق شده ، پخش شدن آن در محفظه با شکست های اولیه و ثانویه، تبخیر، اختلاط با هوا و احتراق دیدگاه های کاملی به محققین داده و در طراحی معماری جدید موتورها کمک شایانی خواهد نمود. روش های نوری در توصیف این فرایندها بسیار قدرتمند بوده و در عین حال تداخلی در فرایندهای موتور ندارند. روش های تصویربرداری و طیف سنجی به ما اجازه می دهد تا تحولات فیزیکی و شیمیایی سوخت در هنگام تهیه مخلوط را بررسی کرده و  تولید گونه های اولیه و فرعی را دنبال کنیم. در عین حال مکان های بالقوه تولید آلاینده در روش های نوری به خوبی شناسایی می شود. شایان ذکر است که با توسعه این روش در تهیه مخلوط، مجموعه ای از داده ها برای شروع و نگاشت کدهای عددی آماده می شود. در پژوهش حاضر، روش های نوری برای به تصویر کشیدن انتشار سوخت در یک محفظه حجم ثابت با شرایط شبیه به موتور، به منظور شبیه سازی تزریق مستقیم سوخت در موتور ارایه شده است.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
51 تا 64
لینک کوتاه:
magiran.com/p2112795 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!