تبیین چالش های موجود در پیاده سازی سنجه های نسل سوم اعتباربخشی ازدیدگاه مدیران بیمارستان های منتخب کرمانشاه: مطالعه کیفی

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

ارزشیابی بیمارستان ها با الگوی اعتباربخشی و اخذ نظرات و پیشنهادات مدیران ارشد و میانی مراکز جهت ارتقا روزافزون الگوهای موجود ضروری می باشد. مطالعه حاضر با هدف تبیین چالش های موجود در پیاده سازی سنجه های نسل سوم اعتبار بخشی از دیدگاه مدیران بیمارستان های منتخب کرمانشاه اجرا گردیده است.

روش کار

این پژوهش یک مطالعه کیفی با رویکرد تحلیل محتوا است. که با مشارکت  30 نفر از مدیران ارشد و میانی بیمارستان های منتخب استان کرمانشاه انجام گردید. مصاحبه به صورت نیمه ساختار یافته و جلسات انفرادی برگزار شد. داده ها با روش تحلیل محتوا و با استفاده از نرم افزار مکس کیود مورد تحلیل قرار گرفت.

یافته ها

با توجه به نتایج 6 مضمون اصلی از چالش های موجود در پیاده سازی سنجه های نسل سوم اعتباربخشی از دیدگاه مدیران ارشد و میانی شامل چالش های مرتبط با ارزیابان، مرتبط با بیمارستان ها، مرتبط با زمان ارزیابی، مرتبط با ماهیت سنجه ها، مرتبط با کارشناسان ستادی دانشگاه و نهایتا مرتبط با اعلام نتایج ارایه شد.

نتیجه گیری

هر یک از چالش های اعتباربخشی مرتبط با ارزیابان، بیمارستان ها، زمان ارزیابی،  ماهیت سنجه ها، کارشناسان ستادی دانشگاه و نهایتا اعلام نتایج به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است. لذا پیشنهاد می گردد موارد فوق در بازنگری های استانداردهای اعتباربخشی توسط مسیولین لحاظ گردد.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 10
لینک کوتاه:
magiran.com/p2113982 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!