پردازش تصویر بین دامنه ای با استفاده از تحلیل تفکیک خطی فیشر و واگرایی برگمن

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

پردازش تصویر روشی برای اعمال برخی عملیات ها برروی تصویر، برای به دست آوردن تصاویری با کیفیت بالاتر یا استخراج برخی اطلاعات مفید می باشد. الگوریتم های سنتی پردازش تصویر در شرایطی که تصاویر آموزشی (دامنه منبع) که برای یاددهی مدل استفاده می شوند توزیع متفاوتی از تصاویر آزمایشی (دامنه هدف) داشته، نمی توانند عملکرد خوبی داشته. درواقع، وجود اختلاف توزیع شرطی بین دامنه های منبع و هدف، بازدهی مدل را کاهش می دهد. تطبیق دامنه و یادگیری انتقالی راه حل های امیدبخشی هستند که هدف آن ها تعمیم دادن یک مدل یادگیری بین داده های آموزشی و تست با توزیع های متفاوت است. در این مقاله، مسئله پردازش تصویر بین دامنه ای بدون نظارت مورد توجه قرار گرفته است که هیچ برچسبی برای داده های تست در دسترس نمی باشد. درواقع، روش پیشنهادی دامنه های منبع و هدف را به یک زیرفضای کم بعد مشترک براساس FLDA به صورت بدون نظارت منتقل می کند. روش پیشنهادی ما، اختلاف احتمال توزیع شرطی در داده های منبع و هدف را ازطریق واگرایی برگمن حداقل می کند. یک ماتریس نگاشت به دست می آید که داده های منبع و هدف را به یک زیرفضای مشترک انتقال می دهد که در آن فضا ماتریس پراکندگی بین کلاسی حداکثر شده و ماتریس پراکندگی درون کلاسی و توزیع های بین دامنه ای حداقل می شود. آزمایشات متنوع برروی 58 عملیات طبقه بندی بین دامنه ای برروی شش پایگاه داده همگانی نشان می دهد که روش پیشنهادی ما بهتر از روش های پردازش تصویر جدید ارایه شده در حوزه بین دامنه ای عمل می کند.

زبان:
فارسی
صفحات:
1681 تا 1696
لینک کوتاه:
magiran.com/p2125347 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!