واکاوی عوامل بازاریابی تاثیرگذار بر تمایل به انتخاب یک برند بیمارستانی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

یکی از مهم ترین جنبه های نگهداری و وفاداری مشتریان، ایجاد اعتماد به برند سازمان در آنهاست. همچنین اصالت برند نیز یکی از مباحث مطرح درباره برند می باشد که سازمان ها در دهه های گذشته کمتر به آن توجه نشان داده اند. از این رو هدف این تحقیق شناخت عوامل موثر بر این انتخاب یک برند بیمارستانی از منظر مدیریت برند می باشد.

روش پژوهش

جامعه آماری این تحقیق کلیه مراجعین بیمارستان چمران قزوین است. از این رو با کمک فرمول کوکران و روش نمونه گیری تصادفی سیستماتیک، از 385 نفر داده از طریق پرسشنامه جمع آوری شد و با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری و نرم افزار AMOS تجزیه وتحلیل صورت گرفت. جهت تعیین روایی و پایایی پرسشنامه در این تحقیق از روش اعتبار سازه (تحلیل عاملی تاییدی) و پایایی همسانی درونی (الفای کرونباخ) استفاده گردید و که نتایج نشان از اعتبار و پایایی مناسب دارد.

یافته ها

نتایج مدل یابی معادلات ساختاری نشان می دهد که سازگاری (0/58)، مشتری مداری (0/79)، تجانس (0/62) تاثیر معنی داری بر اعتماد دارند و هم چنین اعتماد تاثیر معنی داری بر ارزش ویژه برند (0/91) و تمایل به انتخاب برند (0/96) دارد.

نتیجه گیری

 با توجه به نتایج این تحقیق می توان بیان داشت که از منظر مدیریت برند از عوامل تاثیرگذار بر تمایل به انتخاب یک برند بیمارستانی سازگاری، مشتری مداری، تجانس و اعتماد می باشد. بیمارستان ها می توانند با ارایه خدمات باکیفیت، متمایز و فراتر از انتظار بیماران، ضمن توجه بسیار به اصول بازاریابی در زمینه مورد خدمت خود لازم است به طور همزمان به اصالت برند، اعتماد و ارزش ویژه برند به طور همزمان توجه کنند.

زبان:
فارسی
صفحات:
19 تا 34
لینک کوتاه:
magiran.com/p2125823 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!