ارائه یک چارچوب مدیریتی خودمختار برای شبکه های فرماندهی و کنترل با استفاده از حلقه کنترلی تطبیقی MAPE-K

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

در شبکه های فرماندهی و کنترل جهت اطمینان از عملیاتی بودن سنسورها (که دارای اهمیت زیادی می باشد)، بایستی هر سنسور امکان ارزیابی وضعیت خود و ارسال به لایه های بالاتر فرماندهی و کنترل را داشته باشد. اطلاع از وضعیت سنسورها از راه دور نیازمند ارسال حجم زیادی از داده های عیب یابی هر سنسور به سطوح بالاتر فرماندهی و کنترل است که باعث دریافت حجم زیادی از داده ها در لایه های بالای فرماندهی و کنترل، اشغال پهنای باند شبکه و ایجاد سربار زیاد برای پردازشگرها می شود. در این پژوهش یک چارچوب مدیریتی خود مختار بر اساس حلقه کنترلی تطبیقی MAPE-K به منظور کنترل و مانیتورینگ سنسورهای فرماندهی و کنترل بدون ایجاد سربار قابل ملاحظه برای سطوح فرماندهی و کنترل ارایه شده است و در جهت کاهش حجم تبال داده های تحت شبکه در میان تجهیزات شبکه فرماندهی و کنترل، یک راهکار سلسله مراتبی برای فاز نظارت این چارچوب، ارایه شده است. همچنین به منظور تبادل داده های سنسورها با مراکز فرماندهی و کنترل از یک پروتکل مبتنی بر XML پیشنهادی استفاده شده است که داده های دریافتی از سنسورها را با پروتکل دلخواه دریافت کرده و با تبدیل به پروتکل مبتنی بر XML  برای مراکز فرماندهی و کنترل ارسال می کند و از طرفی دستورات دریافتی از مراکز فرماندهی و کنترل به فرمت XML را به فرمت مورد نیاز سنسورها تبدیل کرده و به آنها اعمال می کند. نتایج ارزیابی کارایی نشان می دهد که درصد کمی از پهنای باند شبکه به این موضوع اختصاص پیدا می کند و از طرفی با توجه به توزیع سیستم مدیریتی، سربار کمی برای سیستم های پردازشی ایجاد می شود و ضمن اطمینان از صحت عملکرد سنسورها، در صورت نیاز، اطلاعات کامل سنسورها قابل دستیابی است.

زبان:
فارسی
صفحات:
25 تا 46
لینک کوتاه:
magiran.com/p2126097 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!