ارتباط با مسنجر فیس بوک: کاوش در تعامل معنی دار از طریق چت های آنلاین در محیط ESL

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

تعداد کاربران آنلاین در سالهای اخیر به طور بی سابقه ای افزایش یافته است. پیشرفت سریع فناوری باعث افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی شده است و این تاثیر زیادی بر سیستم آموزشی امروز گذاشته است. با این حال ، نقشی که رسانه های اجتماعی در فرآیند آموزش و یادگیری به ویژه در آموزش زبان انگلیسی (ELT) ایفا کرده اند هنوز نامشخص است. این امر به این دلیل است که در بیشتر موارد ، از رسانه های اجتماعی به منظور سرگرمی و استفاده شخصی استفاده می شود. مطالعه حاضر با هدف بررسی ماهیت ارتباطات از طریق رسانه های اجتماعی و چگونگی استفاده از آنها در بهبود مهارت های زبانی دانش آموزان انجام شد. شرکت کنندگان در این مطالعه شامل پانزده دانشجوی کارشناسی بودند که دومین سال تحصیلی خود را می گذراندند. آنها با استفاده از فیس بوک مسنجر ، یک پلت فرم آنلاین که در آن مشغول انجام فعالیتهای ارتباطی بودند، درگیر انجام فعالیتهایی مربوط به دستور زبان شدند. بحث که توسط محقق مدیرت شد برای هر جلسه 45 دقیقه به طول انجامید و پنج جلسه ادامه داشت که در این فعالیت، تمرین ترکیب جملات با استفاده از پیام رسان فیس بوک انجام شد. نتایج به دست آمده از تجزیه و تحلیل گفتمان انجام شده که به بررسی تجارب شرکت کنندگان در مورد این فعالیت و همچنین ویژگی های آموزشی این پلت فرم آنلاین پرداخت، نشان داد که از این بستر می تواند به عنوان یک ابزار آموزشی در بهبود مهارت های زبانی استفاده شود.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
23 تا 44
لینک کوتاه:
magiran.com/p2130144 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!