ارزیابی ابعاد مختلف تولید بیوگاز در هاضم های بی هوازی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
راهبردهای کلیدی به منظور توسعه یافتن یک منبع انرژی جایگزین با سوخت های فسیلی برای جبران نیاز کنونی به انرژی و بعلاوه به منظور کاهش نگرانی های زیست محیطی (اعم از آلودگی حجم زیاد پسماند و گرم شدن جهانی) مطرح می شوند. از این رو اقتصاد و فن آوری ها تا حد زیادی بستگی به منابع انرژی تجدیدپذیر سازگار با معیارهای زیست محیطی ازقبیل بیوگاز دارند. فناوری بیوگاز علاوه بر مزیت های فراوانی که دارد با محدودیت های خاصی نیز همراه است. به طوری که تولید انرژی بدون حضور عوامل متوقف کننده یک کار دشوار است و برای اطمینان از توسعه پایدار، می بایست فناوری های دردسترس جاگزین شوند. پیشرفت های بیشتر باعث توجه مجدد و عمیق تری در فن آوری تولید بیوگاز شده است. در حالی که این موضوع اثرات بزرگی در کاهش مسایل عمده اقتصادی مطرح در جهان دارد. مرور کنونی به عوامل محدود کننده و ارزیابی پیشرفت های تکنولوژیکی اخیر همراه با جنبه های مختلف تولید بیوگاز مانند استفاده از مواد خام پایدار، میکروبی و پویایی های آنزیم، پارامتر بهینه سازی و فرایند تفکیک برای افزایش این تکنولوژی می پردازد. آماده سازی زیستی آنزیمی و شناخت میکروب های کارآمد، امکان تقویت انرژی هضم بی هوازی را به طور قابل ملاحظه ای فراهم می کند. لذا بهینه سازی پارامترهای مختلف برای سرعت بخشیدن به تولید بیوگاز در طول هضم بی هوازی نسبت به قبل و بعد آن ترجیح داده شده است. همچنین علی رغم توسعه طرح های هاضم چند مرحله ای به قصد دستیابی به موفقیت در فرایند تفکیک، تحقیقات بیشتر برای رسیدن به عملکرد بهتر سیستم نیاز است.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 20
لینک کوتاه:
magiran.com/p2134451 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!