ارزیابی عوامل موثر بر افزایش بهره وری مدیریت ایمنی کارگران از دیدگاه کارفرمایان، پیمانکاران و نیروهای کار در پروژه های ساختمانی: مطالعه ی موردی

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

هدف این تحقیق شناسایی فاکتورهای موثر بر بهره وری مدیریت ایمنی کارگران ساختمانی از دیدگاه سه عامل کارفرما، پیمانکار و نیرو های کار می باشد. پس از بررسی مطالعات انجام شده در داخل و خارج از کشور در زمینه ایمنی کارگران ساختمانی، فاکتور های اثرگذار بر ایمنی کارگران شناسایی شده، سپس این فاکتور ها به خبرگان و متخصصین امر سپرده شد. آن فاکتور هایی که از دیدگاه متخصصین اهمیت بیشتری داشته را انتخاب کرده و سپس در قالب یک پرسشنامه مشتمل بر سی پرسش گردآوری نموده ایم. این پرسشنامه ها به منظور جمع آوری داده ها در بین جامعه آماری مورد نظر (کارفرمایان، پیمانکاران و نیرو های کار) پخش گردیده است. سپس داده ها با استفاده از نرم افزار تجزیه و تحلیل آماریSPSS نسخه بیستم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند تا فاکتور های اثرگذار بر ایمنی کارگران هم به صورت جداگانه از دیدگاه تک تک گروه های مورد مطالعه و هم به صورت تجمیعی از دیدگاه کل جامعه آماری مورد مطالعه، اولویت بندی شوند. طبق نتایج حاصله، فاکتور استفاده کارگران از وسایل حفاظت شخصی با مقدار میانگین 22.28 و فاکتور آگاهی مدیران پروژه نسبت به مقوله ایمنی در کارگاه های ساختمانی با مقدار میانگین 21.91 در صدر فاکتور های اثرگذار بر ایمنی کارگران ساختمانی می باشد. همچنین از مقایسه دیدگاه کلی هر سه عامل مورد مطالعه در این پژوهش با دیدگاه هر کدام از گروه های مورد مطالعه مشخص شد که دیدگاه کارگران قرابت و هم خوانی بیشتری با دیدگاه کلی را داراست.

زبان:
فارسی
صفحات:
8 تا 21
لینک کوتاه:
magiran.com/p2138159 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!