تبیین چهارچوبی مفهومی و کاربردی برای ارزیابی عملکرد نمایندگی های استانی شرکتهای خدماتی: مطالعه موردی شرکت ماشینهای اداری کرمان

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

نمایندگی های فروش منطقه ای در محیطی متفاوت از محیط تجاری شرکت مادر فعالیت می کنند که این موضوع موجب شکل گیری نوعی شکاف ادراکی میان نمایندگی ها و دفتر مرکزی  می گردد. بعلاوه، ماهیت محیط کسب و کار هر یک از این نمایندگی ها منحصر به فرد بوده و با شعب فعال در دیگر مناطق جغرافیایی نیز متفاوت است که به نوبه خود منجر به بروز سطح دومی از شکاف ادراکی در سازمان می شود. این دو شکاف در کنار یکدیگر ارزیابی عملکرد نمایندگی های فروش استانی را به یکی از مسایل چالش برانگیز در سازمان های با ساختار پراکنده جغرافیایی بدل ساخته است. پژوهش حاضر با اتکاء بر سه نظریه ساختارهای غیر سلسله مراتبی، فرایند منصفانه و نظریه کهنگی قدرت به ارایه مدلی نظری-کاربردی جهت ارزیابی عملکرد دفاتر فروش استانی سازمان های مورد بحث می پردازد.

روش شناسی

 ترکیبی از کارت امتیاز متوازن و الگوریتم های تصمیم گیری چند متغیره فرایند تحلیل سلسله مراتبی [1] وتاپسیس [2] بکار گرفته شده اند. این مدل ترکیبی در غالب یک مطالعه موردی برای ارزیابی شعب استانی شرکت ماشین های اداری کرمان بکار گرفته شد.

یافته ها و نتیجه گیری

مدل حاضر امکان مشارکت دادن نمایندگی های استانی در فرایند ارزیابی عملکرد خودشان را به طور کاربردی میسر ساخته و تلاش می کند تا ادراک مدیران شعب نسبت به منصفانه بودن جریان ارزیابی عملکرد را ارتقا دهد. موضوعی که می تواند احساس تعلق نسبت به تصمیمات سازمانی و تعهد نسبت به اجرای آنها و همینطور نسبت به یافته های ارزیابی را بهبود بخشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
66 تا 85
لینک کوتاه:
magiran.com/p2139870 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!