طراحی و تجزیه و تحلیل آزمون عمر شتابیده تنش گام به گام برای داده های سانسور شده

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

آزمون طول عمر، اغلب به مدت زمان زیادی جهت انجام آزمایش نیازمند است؛ ازاین رو مهندسان و آمارشناسان به دنبال کاهش زمان اجرای این آزمون ها هستند. یک راه برای کوتاه شدن زمان شکست، افزایش سطح تنش، در واحدهای آزمودنی می باشد؛ که در این صورت واحدها زودتر از زمانی که تحت شرایط طبیعی قرار می گیرند، با شکست مواجه می شوند. این روش، آزمون عمر شتابیده نامیده می شود. یکی از انواع متداول این آزمون ها، آزمون عمر شتابیده تنش گام به گام است. در این روش تنش اعمال شده به واحدهای تحت آزمون، به طور گام به گام و در زمان های از پیش تعیین شده افزایش می یابد. مهم ترین گام در مواجه با آزمون تنش گام به گام، بهینه کردن طرح این آزمون می باشد. منظور از بهینه کردن طرح آزمون، انتخاب بهترین زمان برای افزاش سطح تنش است. در این مقاله، ابتدا مراحل انجام آزمون تنش گام به گام، توضیح داده می شود. سپس این آزمون، برای توزیع نمایی به کاربرده می شود. ازآنجاکه داده های طول عمر، اغلب به طور کامل مشاهده نمی شوند؛ این مدل را برای داده های سانسور شده نوع اول به کار می بریم و با به حداقل رساندن واریانس مجانبی برآورد قابلیت اطمینان در زمان $xi$ به بهینه سازی طرح آزمون، می پردازیم. نهایتا، نتایج با استفاده از مطالعات شبیه سازی و داده واقعی، موردبررسی قرار می گیرند. با توجه به آنالیز حساسیت، نتیجه می شود که طرح بهینه این آزمون پایدار می باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
55 تا 64
لینک کوتاه:
magiran.com/p2140113 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!