انتقال یا عدم انتقال: یک مدل تصمیم چهارگذره ی پذیرش رایانش ابری جهت برون سپاری فناوری اطلاعات با رویکرد هزینه سراسری

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

برونسپاری فناوری اطلاعات سازمان به مراکز ابر در برابر فناوری اطلاعات سنتی از لحاظ هزینه به کارایی امیدبخش تر است. در این راستا، اخذ یک تصمیم پایدار برای پذیرش رایانش ابری نیاز به درک عمیق از هزینه ها، موضوعات محیطی و اجتماعی دارد. چالشها و دغدغه های زیادی در سر راه سیاستگزاران در مواجه با انتخاب بین گزینه های مختلف فناوری اطلاعات وجود دارد. اگرچه مهاجرت به)، به صورت بالقوه مزایایی دارد ولی همچنان ضعف هایی با توجه به شرایط خاص صنعت  TCO ابر به دلیل کاهش کل مجموع هزینه مالکیت (یا سازمان پذیرنده ابر مثل دغدغه های پذیرنده ابر در برابر میزان درجه عدم قطعیت روی خلوت خصوصی داده، امنیت و تاخیر ارتباطات شبکه ای وجود دارد. این مقاله، یک مدل تصمیم چهار گذره ی پذیرش رایانش ابری برای برونسپاری فناوری اطلاعات ارایه می دهد تا دغدغه ها و چالش های سازمان ها و صنایع پذیرنده را با درنظر گرفتن هزینه های تحمیلی هر گزینه محتمل با به کارگیری مفهوم ارزش) مربوط به هر راه حل محتمل در دوره سرمایه گذاری به همراه تحلیل موضوعات غیر اقتصادی حل کند. همچنین، این NPV خالص فعلی (مدل از قانون مور و مصاحبه تیم دلفی به ترتیب برای تخمین قیمت ابزار فناوری اطلاعات در آینده و وزن دادن به پارامترهای تعیین کننده و بازدازنده بهره می برد. جهت ارزیابی عملکرد مدل پیشنهادی، سرویس های جدید شرکت مخابرات استان مازندران به عنوان یک صنعت مقیاس بزرگ در ایران به عنوان یک مورد مطالعه در مدت سرمایه گذاری شش ساله در نظر گرفته شد. پیاده سازی مدل برای شرکت مخابرات، نشان می دهد بهترین گزینه تاسیس یک مرکز داده ای خصوصی و استفاده از استقرار ترکیبی ابر در زمان اوج درخواست لحظه ای منابع کامپیوتری است.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
7 تا 17
لینک کوتاه:
magiran.com/p2140516 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!