بررسی اثرات یادگیری مبتنی بر بازی وارسازی در زبان انگلیسی: یک مرور سیستماتیک
هدف از این مطالعه ، بررسی و تلفیق روندها و یافته های کلیدی مطالعات مربوط به بازی سازی به عنوان روشی جدید در زمینه یادگیری یک زبان خارجی (LFL) طی 11 سال گذشته است. بانک اطلاعاتی از جمله Web of Science ، ERIC و Scopus برای این منظور جستجو شدند و در مجموع 28 مقاله را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. روش تحقیق این مطالعه یک بررسی منظم بود. برای تجزیه و تحلیل مقالات انتخاب شده از روش تحلیل محتوا استفاده شده است. یافته های ما نشان داد که پس از سال 2015 ، استفاده از gamification در LFL در بین محققان رواج پیدا کرد و تعداد مطالعات میدانی به سرعت در طی دو سال گذشته افزایش یافت (2012-2018). علاوه بر این ، روش های کمی متداول ترین روش تحقیق در مورد گیمیفیکاسیون در مطالعات LFL بودند. در مطالعات تحلیل شده ، مهارت واژگان و دستور زبانها بیشترین مهارتهای اساسی زبان مورد بررسی قرار گرفته است. علاوه بر این ، زبان انگلیسی ، Duolingo ، دبیرستان ، و بازخورد رایج ترین زبان های خارجی ، پلت فرم gamified ، سطح تحصیلات و عنصر بازی سازی برای یادگیری یک زبان جدید در مقالات بررسی شده بود. تجزیه و تحلیل بیشتر چالش های فاش شده ، و همچنین مزایای مرتبط با استفاده از gamification در LFL. علاوه بر این ، در مطالعات مورد بررسی در مورد اثربخشی استفاده از گیمیفیکیشن در LFL ، نتایج به طور عمده به مزایای یادگیری مبتنی بر بازی سازی اشاره داشتند. بررسی سیستماتیک همچنین توصیه های ارزشمندی را برای تحقیقات و پزشکان آینده ارایه می دهد.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.