مقایسه ی تطبیقی ابزار پرسشنامه و ابزار متن کاوی در شناسایی معیارهای موثر بر شرکت/عدم شرکت مشاوران در مناقصات بین المللی صنعت آب - نمونه موردی شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس -

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

یکی از مهمترین تصمیم های مشاوران صنعت آب، تصمیم به شرکت یا عدم شرکت در مناقصات بین المللی است، زیرا آثار ناشی از این تصمیم در موفقیت یا شکست این سازمان ها نقش اساسی دارد. هدف از این پژوهش شناسایی معیارهای موثر بر تصمیم گیری در شرکت/عدم شرکت مشاوران در مناقصات بین المللی صنعت آب با استفاده از دو ابزار مختلف می باشد، ابزار اول شامل تحلیل های آماری بر روی پرسشنامه ها و ابزار دوم شامل متن کاوی مصاحبه ها است. پنج معیار اصلی به همراه 62 زیرمعیار و وزن آنها با استفاده از تحلیل پرسشنامه ها استخراج شده و از طریق متن کاوی و خوشه بندی مصاحبه ها نیز پنج معیار اصلی به همراه 35 زیرمعیار شناسایی شد. با توجه به شباهت بالای معیارها و زیرمعیارهای شناسایی شده توسط دو ابزار، نتیجه نهایی پژوهش شامل 5 معیار اصلی و 68 زیرمعیار می باشد. معیارهای اصلی به تریب اهمیت عبارتند از مسایل مالی، ملاحظات سازمان شرکت کننده در مناقصه، ویژگی های کارفرما، مشخصات پروژه و شرایط و ویژگی های قرارداد، مناقصه و رقیبان. نتایج تحقیق نشاندهنده ی همسویی بالای این ابزارها است. از همسویی بالای نتایج این دو ابزار می توان نتیجه گرفت که معیارهای شناسایی شده از دقت و قابلیت تعمیم قابل قبولی برخوردار می باشند و سازمان ها می توانند این معیارها را مورد استفاده قرار دهند.

زبان:
فارسی
صفحات:
498 تا 510
لینک کوتاه:
magiran.com/p2153066 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!