آیا دوز مجدد gonadotropin releasing hormone agonist trigger در بیماران با تخمدان پلی سیستیک باعث بهبود نتایج In vitro fertilization می گردد؟

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

دوز های تکراری Gonadotropin-releasing Hormone (GnRH) می تواند بطور مناسبی طول مدت luteinizing hormone (LH) surge افزایش دهد.

هدف

آیا دوز مجدد 12 ساعت بعد از اولین دوز GnRH agonist می تواند میزان بالا رفتن LH را طولانی کرده و باعث بهبود ماچوریتی اووسیت شود؟

مواد و روش ها

این مطالعه آینده نگر، دو سوکور در دانشگاه شهید صدوقی انجام شد. تمام بیماران شناخته شده با تخمدان پلی سیستیک در این مطالعه وارد شده و IVF با پروتکل آنتاگونیست بین سال های 2018 و 2019 انجام گردید. شرکت کنندگان با استرادیول سرمی بالاتر از 3000 بر اساس جدول تقسیم تصادفی به دو گروه مجزا تقسیم شدند گروه (A و گروه .B در گروه B تحریک ماچوریتی اووسیت با یک دوز انجام شد که شامل 2/. میلی گرم تریپتورلین 35 ساعت قبل از تخمک گیری بود و در گروه A دوز مجدد 12 ساعت بعد از دوز اول که شامل 1/. میلی گرم بود، تکرار گردید. سطح سرمی استرادیول E2،LH ، پروژسترون در روز Trigger اندازه گیری شد، سطح سرمی LH در سه زمان در هر دو گروه اندازه گیری شد. نتایج شامل میزان تخمک گیری، M1، M2، Maturity rate،GV rate ، تعداد جنین و میزان OHSS بررسی گردید.

نتایج

میزان M1، M2، Maturity rate و GV rate در بین دو گروه تفاوتی نداشت. سطح LH 12 ساعت بعد از Trigger ارتباط معناداری با میزان ماچوریتی نداشت. Empty follicle syndrome (EFS) گزارش نشد.

نتیجه گیری

با دوز مجدد GnRH اگونیست 12 ساعت بعد از دوز اولیه می توان میزان و فرکانس افزایش LH را بهبود بخشید و در نتیجه آن EFS رویت نشد اما تاثیری بر میزان ماچوریتی اووسیت،M1 ، M2 و GV بین دو گروه نداشت.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
485 تا 490
لینک کوتاه:
magiran.com/p2153646 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!