بررسی چگونگی توسعه فرهنگ پایدار محیط زیست شهری بر اساس الگوی برخی شهرهای پیشرفته جهان

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

موضوع مهمی که در آستانه قرن جدید، مشغله ذهنی متخصصان محیط زیست است این مسئله می باشد که هم اکنون  برای آموزش شهروندان در روابطشان با کره زمین چه اقداماتی صورت می گیرد. منظور از محیط زیست شهری،فضاهای انسان ساخته، ساختمان ها و ساختارهایی است که در شهرک ها و شهرها می یابیم، این در برابر حیات وحش (که در آن هیچ ردپایی از انسان نیست یا رد اندکی هست) و یا در برابر خارج از شهر، روستایی قرار می گیرد که در آن محیط طبیعی و فرآیندهای آن را انسان ها اداره می کنند اما آن ها را نیافریده اند.هدف پژوهش حاضر بررسی چگونگی توسعه فرهنگ پایدار محیط زیست شهری می باشد.روش تحقیق،کتابخانه ای است.با توجه به یافته های پژوهش حاضرنتیجه گرفته می شود،عواملی از قبیل:کنترل وهدایت درست فاضلاب های کارخانجات ومنازل مسکونی، آموزش شهروندان در زمینه احترام به طبیعت و محیط زتدگی، اجرای طرح پلیس محیط زیست درمدارس ومحلات وبه کارگیری الگوی نظافت شهری در کشورهای پیشرفته، در توسعه وگسترش فرهنگ محیط زیست شهری دارای اهمیت بسیاری می باشند. کشور ایران به لحاظ دارا بودن نیروی جوان بسیار غنی می باشد که به عنوان سرمایه های یک کشور تلقی می شوند. لذا می توان با قرار دادن افراد جوان در معرض تجربه های تازه تر،دیدگاه های آنها را در مورد مسایل زیست محیطی شهر تغییر داد؛ تا بدین ترتیب خودشان و محیط زیست اطرافشان را بهتر بشناسند

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 22
لینک کوتاه:
magiran.com/p2154587 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!