ارائه روشی نوین برای محاسبه اعتماد در کاربردهای اینترنت اشیاء

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
در سیستم های اینترنت اشیا کیفیت سرویس و اعتبار داده های مورد استفاده برای تصمیم گیری در کاربردهای مختلف اهمیت بالایی دارند. اشیاء مخرب می توانند با ارایه داده های نامعتبر موجب کاهش کیفیت و تجربه سرویس برای سایر گره ها در یک سیستم اینترنت اشیا شوند. یکی از راه کارهای ممکن برای حل این مشکل، مدیریت اعتماد است. اغلب پژوهش های موجود برای محاسبه اعتماد متمرکز بر محاسبه اعتماد موجودیت های یک سیستم است. در این مقاله روشی برای محاسبه اعتماد ارایه شده است که علاوه بر محاسبه اعتماد موجودیت ها در یک کاربرد اینترنت اشیا، به محاسبه اعتمادپذیری داده نیز بپردازد. به این منظور، روش نوینی برای محاسبه اعتماد با در نظر گرفتن ارتباط بین اعتمادپذیری داده و اعتماد موجودیت ارایه شده است که مبتنی بر یادگیری بیزی بوده و برای محاسبه اعتمادپذیری داده از قانون ترکیب نظریه دمپستر-شیفر استفاده می کند. برای آزمایش روش پیشنهادی، به شبیه سازی این روش در سناریوی پارکینگ هوشمند پرداخته شده و مقدار همگرایی و زمان همگرایی اعتماد در حضور رفتارهای مخرب و میزان تطبیق پذیری آن ارزیابی شده است. نتایج حاصل از ارزیابی روش پیشنهادی در قیاس با روش موجود نشان می دهد که روش ما حتی در حضور 70% گره مخرب در سیستم، تخمین صحیحی از اعتماد را به دست می دهد.
زبان:
فارسی
صفحات:
743 تا 755
لینک کوتاه:
magiran.com/p2156545 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!