ارائه چارچوب استفاده از گیمیفیکیشن در راه‏ حل های مورد استفاده جهت مدیریت پروژه‏ پژوهشگاه فضایی ایران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

هر پیشرفتی که در هر زمینه ای از علم یا تکنولوژی صورت می گیرد ضمن اینکه آن حوزه را تحت تاثیر قرار می دهد می تواند در حوزه های دیگر نیز باعث پیشرفت شود. صنعت بازی سازی یکی از این حوزه هاست که توانسته است آموزش، تجارت، صنعت و سایر حوزه ها را دگرگون کند، در قالبی که بازی سازی نامیده می شود. بازی سازی سعی در بیشینه کردن یادگیری و درگیر ساختن کاربر با محصول (و یا مفهوم مورد نظر) است. در حقیقت، از بازی سازی میتوان جهت ایجاد جذابیت در یادگیری، انجام فرایندهای تکراری و یا کارهای غیر جذاب برای مقاصد غیر بازی گونه استفاده نمود، و این خاصیت را می توان مهمترین دلیل فراگیری این زمینه جدید در عرصه های مختلف دانست. این پژوهش تلاش دارد تا نتایج بکارگیری ایده \"بازی-سازی\" که یکی از جدیدترین تکنولوژی‏های انگیزشی است، را در راهکارهای مدیریت پروژه نشان دهد. ازآنجایی که در مدل پذیرش فناوری، همیشه باورهای سودمندی و سهولت استفاده کاربرد، تعیین کننده های اصلی تصمیم استفاده از فناوری هستند، پس با افزایش و تقویت آن ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم می توان باعث تقویت مدیریت پروژه‏ پژوهشگاه فضایی ایران شد.

زبان:
فارسی
صفحات:
50 تا 64
لینک کوتاه:
magiran.com/p2162318 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!