قصور در حفظ ایمنی بیمار دچار ترومای دست بر اساس گزارشی اخلاقی

پیام:
نوع مقاله:
گزارش موردی (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

به خطر انداختن ایمنی بیمار ، با تاخیر در ارایه مراقبت توسط اعضای تیم درمان می‎تواند آسیب‎ های جبران ناپذیری برای بیمار به دنبال داشته باشد. در این پژوهش یک مورد چالش اخلاقی ناشی از تاخیر در مراقبت بیمار معرفی گردیده است.

معرفی بیمار

 مورد بررسی، آقایی 44 ساله با ترومای نافذ ناشی از فرز برقی دچار آسیب عصب و تاندون انگشتان دست با خونریزی فراوان بوده که به بخش اورژانس مراجعه کرده است. خدمات انجام شده، صرفا زخم پانسمان و بدون تزریق واکسن کزار و آنتی بیوتیک و ارایه آموزش‎ های لازم بوده است. مددجو بعد از 24 ساعت به صورت شخصی به بیمارستانی در تهران ارجاع داده می شود. به دلیل ازدحام مراجعین بعد از 42 ساعت ناشتا بودن تحت عمل جراحی قرار می گیرد و در نتیجه دچار عوارض تاخیر در جراحی عصب و تاندون می‎شود.

یافته ها

 در این گزارش، سلامتی و ایمنی بیمار به خطر افتاده است. با قصور تاخیر در درمان به دلیل نداشتن ویزیت به موقع، بیمار توسط پزشکان متخصص آنکال، عدم اجرای دستورات دارویی پزشک (آنتی ‎بیوتیک و واکسن کزاز) با وجود دریافت هزینه از بیمار، انتقال ندادن اطلاعات و آموزش کافی جهت حمایت بیمار در تصمیم‎گیری برای اخذ رضایت شخصی و ترک بیمارستان، بروز عوارض تاخیر در جراحی و ناشتا بودن بیش از حد نیاز بیمار.

نتیجه گیری

 قصور در حفظ ایمنی بیمار، عواقب جبران ‎ناپذیری برای بیماران و نظام ارایه خدمات در پی دارد. در نتیجه راه حل های مناسبی در جهت برنامه‎ ریزی دوره ‎های آموزشی ضمن خدمت توسط مسیولین جهت افزایش دانش حرفه‎ ای، تعهد، مسئولیت پذیری، پاسخگویی، حساسیت اخلاقی و شناخت چالش‎های اخلاقی توسط کادر درمان در جهت پیشگیری از قصور تاخیر در درمان بیماران است.

زبان:
فارسی
صفحات:
18 تا 22
لینک کوتاه:
magiran.com/p2164338 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!