عوامل موثر بر بازاریابی ویروسی در توسعه گردشگری سلامت

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

از آنجایی که، کشور ایران یکی از قطب های اصلی گردشگری سلامت در منطقه باشد که از رهگذر آن نه تنها از خروج ارز جلوگیری می شود، بلکه درآمد ارزی قابل توجهی را برای کشور به همراه خواهد داشت. در ایران اگر چه در سال های اخیر اقدامات و برنامه ریزی های مدیریتی و بازاریابی برای جذب گردشگر خارجی صورت گرفته است، اما متاسفانه به دلیل عدم انسجام و هماهنگی بخش های دولتی و خصوصی و به ویژه نبود ضوابط مدون در حوزه گردشگری سلامت، این فرآیند نتایج اقتصادی مطلوبی نداشته است. به همین منظور، هدف از انجام این پژوهش بررسی عوامل موثر بر بازاریابی ویروسی در توسعه گردشگری سلامت و اولویت بندی این عوامل می باشد.

روش پژوهش

این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از حیث جمع آوری داده ها توصیفی است. بدین منظور پس از بیان موضوع و بررسی پیشینه پژوهش، چهارچوب مفهومی مدل مشخص و داده ها با استفاده از ابزارها و تکنیک های نگاشت شناختی فازی و تحلیل شبکه های اجتماعی تحلیل شدند.

یافته ها

یافته های حاکی از آن است که عوامل ویژگی خدمات متمایز، ایجاد اعتماد و اعتبار و محتوای پیام نسبت به سایر عوامل از مرکزیت بیشتری برخوردار است و در نتیجه به این عوامل باید توجه بیشتری نمود.

نتیجه گیری

با توجه به رشد سریع اینترنت فرصت های بی شماری برای فعالان حوزه سلامت و مصرف کنندگان قرار گرفته است که براساس نتایج پژوهش، پیشنهاد می شود که به عوامل اصلی موثر بر بازاریابی ویروسی که موجب توسعه گردشگری سلامت می شود توجه بیشتری معطوف شود و با برنامه ریزی های مناسب قدم هایی در این جهت برداشته شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
45 تا 55
لینک کوتاه:
magiran.com/p2165618 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!