مدیریت بیماری ناشناخته (کوید-19) در جهان: مطالعه مروری

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

انسان به عنوان موجودی اجتماعی، همواره از سوی انتشار بیماری های واگیردار در مخاطره بوده است. هر چند با توسعه بهداشت، ارتقاء نظام درمانی و پیشرفت علم پزشکی انتشار بیماری های واگیردار رو به کاهش گذاشته است؛ اما همواره این بیماری ها تهدیدی برای جوامع بشری محسوب می شوند. امروزه؛ بیماری کرونا به عنوان یک ویروس جدید همچنان در سرتاسر جهان رواج دارد و دولت ها را وادار می کند تا تلاش های خود را برای کاهش شیوع این بیماری افزایش دهند. هدف از مطالعه حاضر مدیریت بیماری کرونا در جهان و ارایه راهکارهایی از سوی سازمان بهداشت جهانی است.

روش کار

مطالعه حاضر از نوع مطالعه مروری می باشد که بر پایه اطلاعات جمع آوری شده از جستجوهای متعددی از منابع اینترنتی در پایگاه های انگلیسی زبان از جمله گوگل اسکولار، امرالد، ساینس دایرکت و اسپرینگر با استفاده از واژگان کلیدی انگلیسی همچون COVID-19؛ Management Plan؛ Coronavirus 2019؛ Managing COVID-19؛ انجام گردید. لازم به ذکر است که 11 مقاله به عنوان منابع مربوطه و نهایی جهت بررسی این موضوع انتخاب شد.

یافته ها

با توجه به نبود درمان استاندارد و واکسن موثر برای کرونا ویروس جدید، بهترین راه در شرایط حاضر اجتناب از آلودگی؛ مدیریت و جلوگیری از انتشار آن است. جهت مدیریت بیماری کرونا و پیروزی در این نبرد علاوه بر شناخت کافی از این ویروس مهاجم و مسری، نیاز به اتخاذ تصمیمات کنترلی صحیح و به موقع از سوی کشورها و اهتمام به انجام اقدامات محافظتی و بهداشتی شخصی می باشد.

نتیجه گیری

این بیماری همه گیر نه تنها سبب نگرانی در سلامت جسمی شده؛ بلکه سبب بروز تعدادی از بیماری های روانشناختی از جمله استرس و اضطراب نیز می شود. لذا در این شرایط حفظ و مدیریت سلامت روان افراد ضروری است. همچنین جلوگیری از ابتلا به عفونت های بیمارستانی با تقویت مدیریت کادر پزشکی و بیماران بسیار ضروری است. آموزش بهداشت در زمینه دانش در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری نیز حایز اهمیت است.

زبان:
فارسی
صفحات:
20 تا 32
لینک کوتاه:
magiran.com/p2166422 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!