بهینه سازی مبتنی بر شبیه سازی متا-مدل طرح آزمایش بهینه سازی چندهدفه

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

این مطالعه، که بر مبنای نظریه حفظ منابع استوار است، به بررسی نقش منابع حمایت اجتماعی درک شده و اثر تعدیلگر سیاست های زندگی-کار بر تعادل زندگی-کار میان کارکنان زن در زمینه صنعت بانکداری بنگلادش می پردازد. داده های پژوهش با استفاده از یک پرسشنامه پیمایشی از 559 نفر از کارکنان زن شاغل در 39 بانک تجاری در داکا و چاتوگرام به دست آمد که از طریق نمونه گیری طبقه بندی شده چند مرحله ای انتخاب شده بودند. در مرحله بعد، داده ها با استفاه از همبستگی چندگانه و همبستگی سلسله مراتبی مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته های پژوهش اهمیت حمایت ادراک شده محل کار ، حمایت ادراک شده عاطفی مدیریت ، حمایت ادراک شده ابزاری مدیریت ، حمایت ادراک شده عاطفی همکاران ، و حمایت ادراک شده خانوادگی بر تعادل کار-زندگی کارمندان زن حوزه بانکداری بنگلادش را نشان داد. به علاوه، سیاست های کار-زندگی رابطه بین حمایت ادراک شده خانوداگی و تعادل کار-زندگی را تعدیل می کند. این یافته ها می تواند به فعالان حوزه مدیریت، قانون گذاران، متخصصان بانکداری، و پژوهشگران کمک کند تا درک عمیق تری از منابع حمایت اجتماعی موثر بر تعادل کار-زندگی داشته باشند و آنها را نسبت به اثر غیرمستقیم سیاست های تعادل کار-زندگی بر رابطه بین حمایت ادراک شده اجتماعی و تعادل کار-زندگی آگاه سازد. این پژوهش پیشینه موجود درباره تعادل کار-زندگی را از طریق بررسی اثر غیرمستقیم سیاست های تعادل کار-زندگی بر روابط بین منابع حمایت ادراک شده اجتماعی و تعادل کار-زندگی گسترش می دهد. این مهم با تعمیم تعدیل شده نظریه حفظ منابع (که از دیدگاه غربی نشات می گیرد) به کشورهای در حال توسعه جنوب آسیا انجام می گیرد.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
733 تا 761
لینک کوتاه:
magiran.com/p2168558 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!