مقایسه ادراک دانشجویان از آمادگی یادگیری بین حرفه ای قبل از عرصه و عرصه در دانشکده های پرستاری و مامایی دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

آموزش بین حرفه ای یکی از رویکردهای جدید در آموزش دانشجویان و فراگیران سلامت می باشد و می تواند سبب افزایش همکاری های بین حرفه ای و بهتر شدن کیفیت مراقبت از بیمار گردد. هدف از این پژوهش،  مقایسه ادراک دانشجویان از آمادگی یادگیری بین حرفه ای قبل از عرصه و عرصه در دانشکده های پرستاری و مامایی دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان می باشد.

مواد و روش ها

این مطالعه توصیفی_همبستگی بر روی 312 نفر از دانشجویان پرستاری و مامایی ترم های 5، 6) قبل از عرصه) و 8 (عرصه) دانشکده های پرستاری و مامایی دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان با نمونه گیری دردسترس انجام شد. در این پژوهش از پرسشنامه استاندارد آمادگی برای یادگیری بین حرفه ای (RIPLS) استفاده شد. سپس تجزیه و تحلیل داده ها توسط نرم افزار SPSS22  صورت گرفت.

یافته ها

از بین 312 پرسشنامه ای که توزیع گردید 284 پرسشنامه تکمیل شدند. 8/89 درصد مونث و 2/10 درصد مذکر بوده اند. یافته های این تحقیق نشان داد اختلاف معناداری در میانگین نمرات ادراک از آمادگی یادگیری بین حرفه ایی بین دانشجویان قبل عرصه و عرصه وجود دارد (001/0>p) و میانگین نمرات دانشجویان عرصه در کل مقیاس و تمام زیر مقیاس ها بطور معناداری بیشتر بود.

نتیجه گیری

آمادگی دانشجویان برای یادگیری بین حرفه ای در سطح مناسبی است. دانشجویان در زمینه ی کار تیمی و همکاری نسبت به هویت حرفه ای و نقش و مسولیت ها از آمادگی بیشتری برخوردار بودند

زبان:
انگلیسی
صفحات:
76 تا 84
لینک کوتاه:
magiran.com/p2171892 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!