ارزیابی نگاه رژیم صهیونیستی به انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا

نویسنده:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

موضوع رژیم صهیونیستی به دلیل حمایت ویژه هر دو حزب جمهوری خواه و دمکرات از این رژیم متغیر تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا محسوب نمی شود، هم چنین از سوی دیگر انتخابات ریاست جمهوری این دوره ایالات متحده آمریکا انتخاباتی بیش ازپیش تحت تاثیر متغیر داخلی است و متغیر خارجی در آن کمرنگ شده است به همین دلیل می توان گفت تاثیرگذاری متغیر رژیم صهیونیستی و مسایل مرتبط با آن، در انتخابات آمریکا یک متغیر فرعی محسوب می شود.  
اولویت های رژیم صهیونیستی در قبال انتخابات 2020 آمریکا شامل: نخست، نفوذ در سیاست داخلی آمریکا ودرگیر نگه داشتن این کشور در تحولات منطقه غرب آسیا با حضور فعالانه آمریکا در پرونده های این منطقه؛ دوم، حفظ امنیت از طریق مهار رقبای منطقه ای در غرب آسیا و شمال آفریقا با برنامه های حمایتی آمریکا؛ و درآخر پیشبرد اهداف توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی همچون الحاق کرانه باختری رود اردن و پیشبرد پرونده منابع گازی در دریای مدیترانه است.
اهداف و اولویت های سیاست خارجی رژیم صهیونیستی در انتخابات 2020  گویای آن است که که جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت بزرگ ترین چالش این رژیم محسوب می شود و به همین دلیل یکی از دستور کارهای جدی این رژیم در تاثیرگذاری در برنامه ها و شعارهای انتخابات آمریکا، جلوگیری از تضعیف روندهای ضد ایرانی در برنامه های نامزدهای انتخابات آمریکا است.
شواهد حاکی از آن است که جریان راست گرا به رهبری نتانیاهو در داخل رژیم از کمپین ترامپ به شکل غیرمستقیم حمایت می کند و جریانات چپ گرا و راست میانه اگرچه ترامپ را به عنوان حامی رژیم صهیونیستی موردحمایت قرار می دهند ولی به دلیل همسویی کاخ سفید با نتانیاهو و سیاست های تهاجمی آن، تمایل بیشتری به کمپین جو بایدن دارند. با وجود این می توان گفت برخلاف حمایت یهودیان آمریکا و لابی های یهودی از کمپین جو بایدن، بیشتر صهیونیست های داخل رژیم صهیونیستی (نزدیک به 70 درصد)  نگاه مثبتی به پیروزی ترامپ دارند.

زبان:
فارسی
در صفحه:
63
لینک کوتاه:
magiran.com/p2175042 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!