اثربخشی بازی های رایانه ای مبتنی بر مهارتهای دیداری بر ادراک دیداری و تمرکز کودکان دارای اختلال صرع
صرع یک اختلال سیستم عصبی مرکزی است که در آن فعالیت سلول های عصبی در مغز مختل شده است.هدف از پژوهش حاضر تعیین تاثیر بازی های رایانه ای مبتنی بر مهارتهای دیداری بر ادراک دیداری و تمرکز کودکان دارای اختلال صرع می باشد.
روش پژوهش:
این پژوهش از نوع شبه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری آن کلیه کودکان دارای اختلالات صرع شهرستان مشهد است، که از این بین 30 نفر از کودکان به صورت در دسترس انتخاب و به طور تصادفی به دو گروه آزمایش و گواه تقسیم شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش آزمون تمرکز کامپیوتریCOG (2012) و آزمون ادراک دیداری فراستیگ (1982) بود. برای تحلیل داده ها از میانگین، انحراف استاندارد و روش تحلیل کوواریانس استفاده شد.
نتایج نشان داد که بین میانگین نمرات پس آزمون ادراک دیداری (01/0˂P) و تمرکز (05/0˂P) بعد از حذف اثر پیش آزمون، در گروه آزمایشی تفاوت معنی داری وجود دارد. به این صورت که میانگین نمرات پس آزمون گروه آزمایش به طور معنی داری بیشتر از گروه گواه بود. به این ترتیب استفاده از بازی های رایانه ای در مهارتهای دیداری باعث افزایش ادراک دیداری و تمرکز می شود.
با توجه به یافته ها، با استفاده از بازی های رایانه ای مبتنی بر مهارت های دیداری می توان ادراک دیداری و تمرکز کودکان دارای صرع را بهبود بخشید.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.